hoe populairder, hoe beter. waarom?

Bij mij op school is er een "groepke". Dat is zijn de populairste mensen van heel de school. Ze hebben altijd merkkledij aan, krijgen al de aandacht, ...enz. en in de klas zijn ze ook zo. maar dat kun je aan hun punten ook zien dat ze niet opletten en zijn ze soms een van de domste van de klas, maar toch zijn ze zo geliefd. Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Omdat mensen graag een idool willen hebben. Iemand die ze waarderen (adoreren) en er tegen op kijken en daar dan bij willen horen.

Ga alsjeblieft je eigen gang. Ga wel met hen om, als het leuk is, maar probeer er niet bij te horen. Leef je eigen leven met je eigen vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze groep is helemaal 'in' en probeert zich voor te oen alsof is iedereen minder dan zij zijn. Ze zetten zich af tegen alles was niet 'merk' en 'mode' gebaseerd is. En daarmee vergeten ze een belangrijk ding: Om in de wereld te slagen moet je OF geluk hebben, of -voor de meeste mensen- hard werken.

Ze zijn zo geliefd omdat een boel van de mensen of angst hebben (Om door die subgroep belachelijk gemaakt te worden / gepest te worden) danwel omdat een deel van de mensen zichzelf ook graag 'succesvol' ziet zijn.

Deze groep komt vaak op latere leeftijd er achter dat het jochie in de versleten jeans en het gkke brilletje nu een salaris heeft wat hun salaris 3 keer overstijgt. Niets van aantrekken. Jouw ding doen en gewoon leven zoals je wilt is mijn advies. Over een paar jaar kom je er achter dat er ookmensenzijn die wel naar inhoud van de kop kijken en niet naar welk merkje er aan de spijkerbroek hangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze denken dat ze populair zijn en gedragen zich door uiterlijkheden. Dat is kennelijk belangrijk. Ze weten nog niet dat het niet belangrijk is om er alleen qua uiterlijk mooi uit zien. Daar ga je het ook niet alleen mee redden in het leven. Wat je kan is toch belangrijker en wie je bent.
Jij ziet in hoe ze zich gedragen, houd jij je maar vast aan wat jij kan. Dat is belangrijker. Stel je neutraal op en op school kom je om te leren. Niet om je merk kelding te showen. Dat maakt ze populair. NOu als dat alles is.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder mens zit een ‘volger’. Een stukje dat wil zijn zoals een ander die – naar hun mening – een goed voorbeeld geeft. Jouw vraag gaat eigenlijk over dat ‘naar hun mening’. Veel (niet zo slimme) mensen vinden stoerheid of een tof uiterlijk erg belangrijk, dus die volgen de stoere uiterlijk toffen. Het groepke.
Laat ze maar in de waan, en blijf belangrijk vinden wat jij belangrijk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met het innerlijk en het uiterlijk van de mensheid. Vaak overtreft het uiterlijk van de mens het innerlijk. Neem als voorbeeld "een dom blondje". Qua uiterlijk zou daar iedereen op vallen maar qua innerlijk zou ik op zo eentje snel uitgekeken zijn. Leuk als dat soort mensen leuk meedoet met de rest en de stoere blik hoog kunnen houden, maar met een mooi innerlijk schiet je veel meer op. Maak je er niet te druk over, een mooi innerlijk is veel beter dan een mooi uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karinaa,

Eigenlijk bepaald een groep wie binnen die groep populair is en wie niet. Als in een groep bijvoorbeeld roken stoer wordt gevonden, zullen rokers al gauw populair zijn. Maar in een groep waar roken stom wordt gevonden gaan ze het niet redden. Populaire mensen zijn dus heel gevoelig voor wat de groep vindt.
Populaire mensen voelen vaak heel goed aan wat de stemming in een groep is.. dat is belangrijk voor ze, want zonder de steun van die groep zijn ze nergens...

Het is overigens iets wat je niet alleen op scholen tegenkomt, of alleen bij kinderen. Veel volwassenen doen hetzelfde.. ze doen ZOOOO hun best om populair te worden in een groep, om aandacht te krijgen..
Dat maakt ze ook heel kwetsbaar.. en een beetje nep...

En ik denk dat jij de slimste van het stel bent. Jij hebt heel goed aangevoeld hoe dom het eigenlijk is. Ze doen zoveel moeite om populair te zijn dat ze niet opletten, hun huiswerk niet maken etc. Wie denk je dat straks het beste af is? Jij.. met heel veel voldoendes.. zodat je lekker kan kiezen wat je hierna wilt gaan doen? Dingen die JIJ leuk vindt.
Of zij.. die straks in een ander groepje weer helemaal opnieuw moeten beginnen met populair zijn? Die zich dingen aan moeten leren die ANDEREN leuk vinden?

Blijf jij maar lekker jezelf.. jij hebt niet de steun van deze groep nodig. Door lekker jezelf te zijn vorm je in de loop der jaren vanzelf een groepje mensen om je heen die JOU leuk vinden om wie je bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd. +
Slecht gedrag is 'cool', en leidt ook tot populariteit.
Populariteit is een ongrijpbaar iets, en heeft niets te maken met of iemand goed is of niet. Het is gewoon dat iemand in het beeld past, of iemand gemakkelijk te consumeren opmerkingen maakt, of iemand leuk oogt en dergelijke.

Maar er is iets dat helemaal fout is in de stelling van de vraagsteller: 'hoe populairder, hoe beter' is helemaal niet juist.

Beter is iets dat je op heel andere gronden kunt vaststellen. Wat is een beter mens? Die vraag is niet zo 1-2-3 te beantwoorden, maar populariteit is zeker geen onderdeel daarvan.

Het is wel zo dat populaire mensen geliefd zijn, maar de reden waarom ze populair zijn... ach als je daar goed naar gaat kijken, dan blijft er vaak niet veel van die populaire mensen over.
itsme
14 jaar geleden
het is nou éénmaal zo dat merkkleding nog steeds "in" is op de scholen.
Deze kinderen gebruiken dit als status. (hun ouders willen en kunnen dit betalen).
Onbewust wil ieder kind dit wel en ze proberen bij deze groep in het gevlei te komen.
Hier gelden dus geen prestaties.
Vroeg of laat zullen ze door de mand vallen en hun studie verknallen.
Dat jij dit al in de gaten hebt pleit voor jouw en ik hoop dat je deze "hype"laat voor wat het is en creëer een eigen groep die op gezamenlijke interesse en studie zin gevormd is.
Succes, je komt er wel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat van alle plaatsen en tijden ; het groepje kinderen dat van kleins af aan voor elke scheet ongeveer de hemel in geprezen is, nooit ergens iets voor hoeft te doen en zich op school gedraagt of ze de wereld al in hun zak hebben. Meestal overigens aangevoerd door 1 of 2 'leiders', en een handjevol volgers dat niet zichzelf durft te zijn uit angst ook een van de 'slachtoffers' te worden. Niet geheel onterecht overigens.

Een beetje zelfvertrouwen is leuk, maar dergelijke groepjes worden vaak aangevoerd door kinderen die er later in de praktijk maar zelden veel van bakken. De populariteit beklijft ook niet na de schooltijd.

Ik zou me er dus niet te veel door laten imponeren, en al helemaal niet proberen kostte wat het kost mee te doen, want je kunt het ze TOCH niet naar de zin maken. Die pikorde luistert heel nauw, en je kunt er eigenlijk nauwelijks de vinger op leggen. En proberen mee te doen heeft vaak ook juist een averechts effekt.

Ik zeg tegen mijn dochters altijd : pak ze later maar terug, als ze voor je werken. Wie het laatst lacht, lacht nog altijd het best.

Opleidingsniveau heeft er overigens niet zo heel veel mee te maken ; het voornamelijk een mentaliteitskwestie. Tussen die twee zou wel een verband kunnen bestaan, maar dat is zeker niet 1 op 1.