hoe persoonlijk om te gaan met racisme?

wat kun je het beste doen als je geconfronteerd wordt met mensen die een bevolkingsgroep of religie tegenstaan en discrimineren.
wat doe je als het racisme
( tegen Moslims bijvoorbeeld ) zelfs is uitgewaaierd naar het parlement?
wat doe je als racisme hoogtij viert en hoe ga je ermee om?
hoe kun je op een eerlijke verantwoorde manier het racisme aanpakken?
graag een duidelijke uitleg over hoe om te gaan met racisme.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Allereerst: blij dat je je er zorgen over maakt. Wat ik doe is er altijd op reageren in de zin ban: de (vul maar in) zijn niet het probleem, de discriminatie is het probleem. En als er in kennissenkringen (sportvereniging bijvoorbeeld) racistische grappen gemaakt worden zeg ik altijd: doe dat maar waar ik niet bij ben.
Racisme is geen mening, racisme is een misdrijf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is best waardevol. helaas heb ik nog te weinig punten om je te markeren:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen probleem. gaat niet om de punten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noop, maar ik vind dat je er een heeeeleboel hebt verdiend! Van mij dus een +++++++++++++++

Andere antwoorden (6)

Personen die daadwerkelijk discrimineren behoren niet tot mijn vrienden groep.

Met personen die een discriminerende tekst op internet plaatsen tracht ik mee in discussie te gaan.

Enkel een politieke groepering die niet discrimineert krijgt mijn stem en wees gerust, deze zit momenteel in de oppositie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suggereert u hiermee dat het minderheidskabinet racistisch is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen Echter als een minister uitleg moet gaan geven aan een kamerlid omdat hij van mening is dat een andere cultuur onze eigen cultuur kan verrijken is er iets mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dat onderbouwen alstublieft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgelopen weekend. Leers - Wilders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde meer waarom een cultuur per se een verrijking moet zijn? Is de ramadan of een ander dan 'nederlands' religieus per se een verrijking? Is de cultuur van een afrikaanse stam een verrijking? Wellicht in een museum, maar in ieder geval niet in mijn leven. En in de uwe?
Als je racisme wilt zien, moet je even een bezoekje aan mugabe in zimbabwe brengen. Daar zie je dat racisme niet alleen in het westen voorkomt maar in de gehele mensheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De persoon vraagt toch niet of hij ergens racisme kan zien....misschien had je dit beter bij "reactie" kunnen zetten. Goed bedoeld!
Je kunt op meerdere manieren met racisme omgaan. Persoonlijk vind ik de beste manier om er zelf ook grapjes over te maken. Als je niet laat merken dat je geraakt word door de opmerkingen die je worden voorgelegd dan is de lol voor de "racisten" er vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik hier persoonlijk mee word geconfronteerd (trouwens met alle vormen van onrecht en onderdrukking), dan geef ik altijd aan daar niet van gediend te zijn en het respectloos te vinden.
Ik ga een discussie zelden uit de weg, tenzij duidelijk is, dat het totaal zinloos is. In zo'n situatie geef ik mijn mening en ga ik daarna weg. Elk mens is uniek: niemand is als een ander, niemand denkt als een ander. Niemand heeft het recht, vind ik, een ander te veroordelen op ras, geloof etc. En dat gaat bij mij heel ver.

Aan racisme op brede schaal is door ons als enkeling niet veel te doen. Maar hoe meer mensen het niet accepteren in hun omgeving, hoe groter de cirkel wordt van niet accepteren van discriminatie, onrecht en onderdrukking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Wendy: élk mens is uniek!
+++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Racisme,is dom . Maar Racisme,en (voor)oordelen over geloof zijn totaal andere dingen .bijv ik zou iets negatiefs ,over christenen, moslims ,kunnen zeggen ,denken . Over bijv de positie v vrouwen ,die daar in de kerk,of wat dan ook ,Bla Bla dat zou kunnen uit lopen op discriminatie . Maar geen Racisme,miz . Het komt wel samen voor ,dus discriminatie ,en Racisme extra dom Maar kritiek of meningen die je niet leuk vind ,kan je beter met argumenten ,bestrijden! Dan er zelf draconische namen op te plakken . En het groter te maken ,en een vijandsbeeld te creëren ,wat alleen maar de boel op scherp stelt. Dus argumenteer met eerlijke open argumenten ,en luister zelf ook zonder vooroordelen ,zonder je eigen onderbuik te laten leeg lopen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik in mijn omgeving geconfronteerd word met racistische uitspraken, zet ik er altijd een bedenking tegenover. Ik haal dan voorbeelden aan van positieve ervaringen die ik heb gehad met bvb Marokkanen. Omdat ik in mijn loopbaan veel contact heb gehad met deze mensen kan ik veel positieve verhalen vertellen.

Ook pas geleden hadden we weer een hele fijne Marokkaanse technieker over de vloer. Hij was vriendelijk, kende zijn job goed en heeft ons prima geholpen.
Zulke verhalen zetten de mensen aan het denken. Niet élke vreemdeling is een crimineel, zoals ook niet élke Nederlander of Belg per definitie een goed mens is.

Tegen het racisme op grote schaal kan je als enkeling weinig doen. Maar als iedereen er al eens mee zou beginnen op 'kleine' schaal, dan zou de wereld er veel beter uit zien.