Welke dingen zijn er voornamelijk veranderd in onze maatschappij in vergelijking met de jaren 90'?

Dan heb ik het bijvoorbeeld over de scholen, de houding van mensen, hoe dingen geregeld waren, politiek, etc. Ik heb namelijk het idee dat het alleen maar slechter is geworden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

- De euro is ingevoerd.
- De economie is achteruitgegaan.
- Onderwijs is veranderd.
- Mensen zijn extremer geworden in hun uitingen.
- Criminaliteit is toegenomen.
- De Islam is sterk gegroeid.
- Homohaat is toegenomen.
- En natuurlijk is er nu een economische crisis terwijl in de jaren '90 er een economisch wildgroei aan de gang was.

Sorry, maar ik kan niks bedenken wat nu beter is dan 20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

eigenlijk was ik toen nog te jong om hier een objectief beeld van te hebben. maar toen ontwikkelingen zoals mobiele telefonie en internet kwamen. zijn mensen steeds introverter geworden. iedereen smst en msnt en emailt met elkaar. maar dan wordt het steeds moeilijker om in het echt een gesprek te hebben. ik denk dat mijn mening niet goed over komt. maar kijk maar eens in de bus of trein. de meeste mensen staren maar een beetje voor zich uit of heeft constant de iphone ofzo in de hand niemand praat tegen elkaar. dat is best jammer toch! ik heb bijvoorbeeld dat ik minder snel op een meisje afstap bijvoorbeeld. want dan denk ik, ik zoek haar zometeen op hyves op! want dat is toch "veiliger". daar betrap ik mezelf steeds vaker op. beetje zonde! door jouw vraag ben ik er over na gaan denken en heb n goede voornemens. bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet enkel maar slechter geworden, hoor.

Maar het is wel zo dat er nu wel terug een beetje meer discipline in de scholen zou mogen komen. Ik zou nu niet graag leerkracht zijn in een middelbare school.

En de houding van mensen heeft alles te maken met internet, games en tv. Er was vroeger meer menselijk contact. Maar ja, dat hebben we ook zelf een beetje in de hand. Ik sla regelmatig een praatje met de buren, hoor :-)