Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vindt jij het datje als moeder vanje 7 jarige zoon niet bij het aan en uitkleden voor en na zwemles (gezamelijke ruimte jongens) mag zijn?

Toegevoegd na 22 seconden:
I.v.m. de geloofsovertuiging van anderen ( moeders mogen dan andere kinderen niet bloot zien)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij gaat dit te ver.
Op de basisscholen worden bij het schoolzwemmen vaak 'aankleedmoeders' ingeschakeld om de kinderen te helpen bij het aankleden Dit betreft hulp bij zowel jongens als meisjes. Bij de zwemles van je eigen kind zou je als moeder je zoon niet mogen helpen bij het aankleden?
Sommige kinderen gaan nog jonger op zwemles. In sommige gemeenten kan dit al vanaf vier jaar. Mag je dan ook je zoontje van vier ook niet helpen? En waar moet je de leeftijdsgrens leggen?
En...mogen vreemde vaders dan wel naar blote kleine jongetjes kijken die zonder begeleiding in de gezamenlijke kleedruimte zijn? Schuilt daar geen gevaar in?

Als kinderen gezwommen hebben zijn ze nat en moe. De kleren willen vaak minder makkelijk aan en uit. Daarbij is het in de kleedruimtes altijd een chaos. Voor de kinderen is het heel prettig dat er wat begeleiding is.

De meeste ouders hebben er totaal geen probleem mee dat hun kind even zonder kleren staat bij het omkleden en eventueel door een andere ouder van het andere geslacht gezien kan worden. De ouders die hier wel problemen mee hebben, zorgen dan maar dat hun kind niet bloot gezien wordt. Eventueel door het kind onder een handdoek om te kleden en anders vragen ze of hun kind vanwege het geloof van een kleedhokje of van een andere kleedruimte gebruik mag maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind dat geen enkel probleem. Kinderen worden jong volwassen. Dat je geen vrouwen in de mannen kleedkamers hebt vind ik prima. Ze kunnen zich met 7 prima zelf aankleden toch?

Heeft voor mijn gevoel niet veel met geloof te maken trouwens..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die "anderen " zijn die wel in de gezamelijke ruimte?
Zo ja, dan zou ik protesteren.
Zo nee, gewoon respecteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn kind zich alleen kan redden dat vind ik het prima en wacht ik gewoon tot ie klaar is. Als dit niet het geval is sorry met alle respect maar dan zou ik mijn kind wel helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens! +
Dan had ik waarschijnlijk een groot probleem gehad. ik heb zo'n heerlijke dromer die niet vooruit te branden is. Maar het ligt er wel aan hoe het zwembad is, bij ons hadden ze ook alleen gezamelijke kleedruimtes, en geen aparte hokjes. Tja als de regel er al is voordta jou kind met zwemles begon kun je er weinig tegen doen, hooguit een andere keuze van bad maken. aat de maatregel nu in eens in dan zou ik zeker protesteren. Damn moeten ze misschien maar zien dat ze 2 kleedruimtes krijgen, of mogen de jongens wel samen met de meisjes lessen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een +
Zwemmen is vaak na een schooldag, einde middag. De fut is er dan uit. En i.p.v spelen moeten ze zwemmen.
Heb zelf drie zoons begeleid. Dit wilde niet zeggen dat ik alles voor ze deed, maar een beetje hulp na het zwemmen was voor hen af en toe best prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, hij kan wel maar is altijd de laatste, zeker 's avonds. Bovendien is het een exceemkind welke gewoon goed afgedroogd moest worden, en toen hij les had was 5.
als je kind zich nog niet echt goed kan redden dan zou ik dat niet leuk vinden.

maar je kan ook thuis vast de zwembroek onder de kleding aantrekken dan is hij zo klaar met uitkleden.
en het is op die leeftijd ook wel normaal dat je kind jezelf leert te redden.
wij hadden vroeger gewoon schoolzwemmen dan moesten we onszelf ook redden dan kwam er geen moeder mee naar het zwembad.

je kan thuis wat met hem oefenen dat hij na het douchen bv zichzelf moet afrogen. en spreek bij het zwembad met hem af dat je ergens dicht bij de kleedruimte op hem wacht. dat als er iets is dat hij je zo kan roepen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk!
Waarom zou je je kind niet mogen helpen?
Als die andere moeders daar problemen mee hebben, is dat dus ook hun probleem en moeten zij een oplossing zoeken. Zoals met hun eigen kind appart in een klein kleedhokje gaan b.v. Volgens de Nederlandse cultuur en normen is het immers volkomen geaccepteerd om als moeder je kind te helpen met aankleden na het zwemmen.
Gewoon doen dus! Dit is mijn mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar.
Ik werk op een zgn 'kleurrijke' school, een openbare school met 99 procent allochtone kinderen en ouders.
Voor en na de zwemles helpen er regelmatig moeders mee bij het omkleden.
Het is niet eens een issue.

Kortom: Ik vind dat je als moeder van zo'n jong kind toch zeker zelf wel je kind aan en uit mag kleden.
Ofwel: Hoever willen en moeten we gaan in het respecteren van andermans geloofsovertuigingen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belachelijk. Reden om te lessen bij een ander zwembad.

Nu heb ik natuurlijk gemakkelijk praten, ik woon in een grote stad en kán naar een ander zwembad. Niet iedereen heeft die luxe.

Als ik niet ergens anders heen zou kunnen, zou ik toegang eisen. Een beetje een moeder van haar kind weghouden, idioot! Als een andere moeder ermee zit dat jij haar zoon naakt zou kunnen zien, vindt ze daar zelf maar een oplossing voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding