Vanaf welke lichaamslengte wordt iemand tegenwoordig`lang`genoemd? (zowel man als vrouw)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de leeftijd hè..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje bijdehand ;)

Het beste antwoord

In Nederland zijn mannen gemiddeld rond de 180 cm en vrouwen rond de 170 cm (zie wiki). Ik denk dat als je uitgaat van zo'n 10 cm daar boven dat je wel "lang" genoemd wordt.

Vanuit medisch oogpunt: groeiremming zal door artsen alleen overwogen worden bij een eindlengte (voorspelling) van meer dan 186 cm voor meisjes en 206 cm voor jongens. Dus grote kans dat je bij die lengtes "lang" genoemd wordt, misschien zelfs "te" lang.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging: Voor de lengte van kinderen geldt dat je met behulp van de lengte van de ouders kunt berekenen hoe groot het kind ongeveer wordt. En er bestaan grafieken waar je deze groei kunt bijhouden, ook tov het gemiddelde voor die leeftijd, zie bron: groei 3 van erfelijkheid.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Ligt aan de leeftijd en de gene die ernaast staat.
Voor net 14 en 1,80 vind men mij meestal lang.
Maar als ik na een vriend van 1,90 ga staan lijk ik opeens niet zo groot meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi ulope ik hb een vraagj we zijn nu 5 jaar verder wat is j lengte nu ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@debso77 ik ben nu 19, en 1,99 precies
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een hele mooie lengte ..om trots op te zijn....
De 1.80 word normaal beschouwd bij mannen, en ik denk vanaf 1.90 ben je echt lang. Bij de vrouwen is 1.65-1.70 normaal en 1.80 is lang voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aah dankjewel :) trouwens ik zit op een school met veel 18-21 jarige dus daar had ik het op gebaseerd.. Ik ben zelf 1.72 en 16 Jr en 1.80 is gewoon de gemiddelde lengte dat zei de GGD tegen mij vorig jaar dus ik heb een bron :p
Ik kan het volgende uit ervaring vertellen: ik ben 1.78m (vrouw) en een vriendin is 1.81m. Tegen haar wordt gezegd: wat ben je lang, tegen mij niet. Dus voor vrouwen lijkt de grens inderdaad bij 1.80 te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals Ulope reeds vermeld heeft, hangt alles in feite af van de (grootte) hoogte van de persoon die U evalueert.
wanneer deze in kikvorsperspectief nar je "op" kijkt of wanneer deze "uit "zijn" hoogte op je neerkijkt.
dar zit hem het (grootte) verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag kan in verschillende delen van Nederland anders beantwoord worden. In het noorden is men gemiddeld namelijk 2 centimeters langer dan in het zuiden.
Er is ook verschil in schoenmaten. Ketens van schoenwinkels schijnen daarmee ook rekening te houden. Maat 40/41 bij vrouwen bijvoorbeeld, komt in het zuiden van Nederland minder voor dan in het noorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang je lijkt heet niet altijd te maken met hoe lang je bent.
Ik ben erg dik, en als ik zeg dat ik 1.86 ben, willen mensen dat vaak niet geloven. Komen ze vlakbij me staan, zien ze dat ik een stuk boven ze uit steek ;-)
Maar officieel en ik ongetwijfeld een lange vrouw, de meeste vrouwen zijn niet zo lang.
Wel is het zo dat ik steeds meer jonge meiden zie die al aardig in de buurt komen, dus kennelijk groeien we gemiddeld nog steeds.

Toegevoegd na 1 minuut:
'heet' = heeFt, en 'officieel en' = officieel Ben