Waarom doen sommige mensen nog steeds zo negatief over Duitsland?

Wij wonen alweer 3 jaar in de ''Heimat"en dat bevalt ons super.Toch zijn er nog veel mensen die nog steds afkeer van Duitsland hebben.Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij staan op de camping in Nederland en het is 1 en al Duitsers, niets mis mee. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben ze Nederland weer bezet.(GRAPJE)

Het beste antwoord

Nou ik heb helemaal geen hekel aan duitsers,we hebben veel duitse klanten,en ik haal er mijn boodschappen,je hebt er hele aardige bij,en minder aardige,net zo,als bij iedere bevolkingsgroep,maar zolang geschiedenislessen blijven bestaan op school,zullen de duitsers altijd als negatief bestempeld worden,misschien omdat de oorlog zo dicht bij huis was,en doordat wat ze aangericht hebben,zal dat altijd blijven,maar de huidige generatie,die heeft er niks meer mee te maken,en in de tijden van voetbal dan hebben we de kans om een keer van ze te winnen,maar als je veel in duitsland komt dan zie je dat de meeste duitsers net zo normaal zijn zoals wij nederlanders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik wil eerst mijn fiets terug.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1!
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb die vraag wel eens aan Duitsers gesteld. Ze hebben echt geen idee waar wij het over hebben als we zeggen "Darf ich bitte mein Fahrrad zurück". Da's dus iets typisch Nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsers hebben er, vanuit hun standpunt, alles maar dan ook alles aan gedaan om na de oorlog het land weer op te bouwen en succesvol te maken. Daar horen bepaalde verhaaltjes natuurlijk niet bij. En bij bijvoorbeeld Nederlanders ging het opbouwen ook meer gepaard met 'dat was hun schuld omdat...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was ook hun schuld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was dr niet bij maar ik geloof t ook ;-) haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha nu was ik lekker eerst;-P
Cryofiel
14 jaar geleden
@Rick1234, met die redenatie mag ik jou een klap geven omdat jouw opa ooit heeft valsgespeeld bij het knikkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1
Sommige denken dat de duitsers van vroeger het zelfde zijn als de duitsers van nu. Een voorbeeldje:
Ik was met zo'n jongen aan het praten op de camping in de vakantie. En er waren wat van die duitsers stom aan het doen. En die jongen (hij was 10 of 12 ongeveer) zei: "Duitsers zijn stom, ze hebben heel veel mensen dood gemaakt en oorlog gevoert"
Ik schrok ik wel een beetje van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien 'oud zeer' van onze (voor-)ouders wat je onbewust in je opvoeding hebt meegekregen...
Ook ik heb daarmee te maken... Duitsers zijn een prima volk, niks op tegen, heb Duitse vrienden, noem maar op. Maar toch zit er een klein knagertje in me dat iets negatiefs veroorzaakt (zal nooit laten merken) omdat mijn moeder is geboren in de oorlog en mijn vader zelfs 2 jaar in Duitsland heeft moeten werken als jong knulletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dus..
Uit principe.

'k Heb niet echt wat tegen Duitsers hoor. Maar als er iets miss is vind ik het altijd leuk om hun de schuld te geven.

Rijd 'n Duitser je bij 'n zebrapad over kan je lekker vloeken "Rot mof."

En doen ze brutaal: "Rot mof."

Heerlijk toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat doe ik ook wel hoor maar de meeste Duitsers zijn hartstikke aardig en we hebben fijne buren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij ook hier in Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En jij vindt dat heerlijk? Ik zal jou es op je gezicht komen slaan, kijken als je dat nog heerlijk vindt!
WO II misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja het lijkt wel dat dit erin gebakken zit en er nooit meer uitkomt. Het wordt op school verteld hoe de Duitsers zijn geweest en er wordt uitgebreid aandacht aan besteed. Dit hoeft echt niet vergeten te worden want het hoort bij de geschiedenis maar door er ontzettend veel tijd aan te besteden zal de jeugd er ook mee opgroeien.

Onze Nederlanders zijn ook echt geen lieverds geweest vroeger. Hier wordt veel minder aandacht aanbesteed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+LORA Nederland heeft ook inderdaad veel oorlogen gevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten er kleeft ook heel wat bloed aan onze handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel aandacht voor het feit dat we niet lief waren hoor. Maar het is wel heel erg mondjes maat ;-) Herdenking afschaffing van de slavernij:
http://www.lokaalmondiaal.net/index.php?page=2&videoId=134
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt beerg, goed voorbeeld die je stelt. Maar dat wordt vergeten.
De II-WO beïnvloed nog steeds de mensen.
En dat kan een goed reden ervoor zijn..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey,heb je je haar laten groeien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yepp
Dat is nog een oude gewoonte om Duitsers Moffen te noemen... En het wordt ook aangewakkerd door de voetballers, die dan tegen de Duitsers gaan strijden... Buren zijn vaak aartsrivalen... zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft waarschijnlijk met WO2 te maken, toch nog wat oudzeer.
En de ene generatie geeft dit weer door aan de volgende.
Dus mensen moeten gewoon stoppen met vooroordelen.

Ik heb verder niets tegen Duitsers, ik vind ze over het algemeen vriendelijk. Sommige Nederlanders kunnen daar nog wat van leren.
Ik vind het een prettig land, lekker eten en drinken en gezellig.
(En nou niet gelijk over de Duitse strandkuilen beginnen, want de Nederlanders kunnen er ook wat van met hun handdoekjes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+deirdre
omdat duitsland een negatief verleden heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel allemaal ermee te maken hebben dat mensen zich tegen anderen willen afzetten. Waarom dan niet degene die de laatste fout heeft gemaakt. (WO II)
Gemakshalve denken we niet meer aan de gigantische fouten die Nederlanders hebben gemaakt in het verleden.

De huidige generatie Duitsers hebben geen idee meer van de ellende die er in de oorlogen zijn veroorzaakt.

Ikzelf heb 4 jaar met veel plezier in Noord-Duitsland gewoond en genoten van hun cultuur.