Hoe komt het dat men nooit hoort dat Chinezen/Indiërs meisjes in Nederland ook slecht behandelen? Want in die landen zijn meisjes ongewenst.

In landen als bijv. India en China zijn meisjes (meestal) ongewenst. Maar waarom hoor je nooit iets over bijv. een Chinees gezin dat in Nederland komt wonen, en dat meisje hier nog steeds zo blijft behandelen? Want van mensen uit sommige landen hoor je dat wel regelmatig, maar van die landen hoor je dat nooit. (Absoluut niet beledigend bedoeld hoor)!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk ervaar ik die cultuur als nederig en zodoende passen zij zich misschien makkelijker aan aan de nederlandse cultuur. Ik wil niemand beledigen uiteraard maar er zijn culturen die standvastiger zijn qua gewoonten en dus misschien ook qua verstandhoudingen met andere mensen.

Antwoorden (2)

Dat 'ongewenst zijn' van meisjes in China is een ongewenst bijgevolg van de één-kind-politiek van de Chinese overheid. In China meent de overheid zich namelijk te moeten bemoeien met het kindertal van haar inwoners.

Maar de Chinese overheid heeft natuurlijk niets te vertellen over Chinezen elders in de wereld.
Computoon
10 jaar geleden
Veel Chinese ouders willen best (ook) een dochter maar door de 1 kind politiek en de cultuur hebben zij liever een jongen. Jongens worden meer geacht voor de ouders te zorgen dan meisjes en staan daardoor inderdaad in hoger aanzien en voor jongens is het ook gemakkelijker om werk te vinden en zo hun ouders te kunnen onderhouden. En doordat er meer jongens zijn die studeren en dus beter betaald werk kunnen krijgen kunnen ze dus ook weer beter voor hun ouders zorgen. Het is gewoon een vicieuze cirkel.