Hoe kan het dat heel Nederland klaagt maar elk oudejaarsavond wel voor miljoenen de lucht ingeschoten wordt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat Kuzzie bedoeld dat er voor kapitalen wordt afgeschoten terwijl we klagen over de dalende koopkracht en stijgende prijzen. Vergelijkbaar met Carnaval... maanden van te voren wordt er geen huur of andere rekeningen betaald om maar genoeg geld met Carnaval te hebben. En dan maar klagen over het dalende besteedbaar inkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heel Nederland klaagt niet. Dat is alleen de helft die geen vuurwerk afsteekt.
Het wordt tijd dat vuurwerk verboden wordt.
Net zoals in Spanje. Daar steekt de overheid
enorme vuurwerken af met nieuwjaar, maar het is voor burgers verboden.
15 jaar geleden
Wij hebben afgelopen jaar wat "bewuster" geleefd, want toen ik eind december de reclamefolders zat door te kijken, heb ik de keuze gemaakt het geld dat ik normaal aan vuurwerk besteed (100 euro), te gebruiken voor de aanschaf van een externe hard-disk.
Die doet het nog prima en ik heb genoten van het vuurwerk van onze vrienden.
(Weet nof niet wat ik dit jaar doe :-P)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kom niet aan de gewoontes en feestjes van een Nederlander. Die moeten altijd kunnen doorgaan, hoe diep de crisis ook zal gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang mensen een verse smoothy pakken bij de V&D bijvoorbeeld, zonder zich af te vragen hoeveel dat ding wel niet kost (eigenlijk niet weinig, zeg maar), en bij de kassa niet verrast opkijken en zondermeer betalen, hebben de mensen nog genoeg geld op zak en zelfs misschien een beetje te veel. Althans, zo beleven ze het zelf, anders waren ze prijsbewuster.

Ofwel: hoewel de zakenmarkt zwaar is getroffen door de crisis op de financiële markt, en de gewone mens weldegelijk iets van achteruitgang zal merken, gaat het gemiddeld in Nederland zó geweldig goed met de welvaart dat we per saldo alleen maar een beetje minder veel hebben, en dus niet te weinig of te kort.
Gemiddeld, hè. De mensen in de marge van de samenleving met hele lage inkomens worden relatief hard getroffen, omdat daar iedere euro telt.

Het klagen... ach ja, het gaat dan eens een keertje niet over het weer, dat op een grijze maand na deze winter eigenlijk een heel best winterweertje was, natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klagen zit in de natuur van de Nederlanders.
Voor een Nederlander is het. Een dag niet geklaagd een dag niet geleefd ;-)

Zolang je in de supermarkten nog producten kan kopen die je zelf kan maken, maar eigenlijk te lui bent, of er "geen tijd"voor hebt. Valt het allemaal nog reuze mee.