Waarom is niemand in me geinteresseerd? Ligt het aan mn houding?

Niemand is echt in me geinteresseerd, want ik moet altijd een gesprek beginnen. En waarom die andere mensen niet. In mn klas heb ik geen beste of echt goede vrienden waar ik dingen mee kan delen. Ik had er wel een, maar die heeft iemand anders gevonden. Dus ik sta er soort van alleen voor. Ik heb nu 1 beste vriendin maar die woont niet in de buurt. Zij is wel in me geinteresseerd. Ik heb iemand ontmoet, maar ik moet altijd gesprek beginnen, maar diegene reageert er wel op. Alleen diegene begint nooit een gesprek. Ligt het aan mn houding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ga je ook met die houding de dag in? Dan straal je dat ook uit
Amadea
11 jaar geleden
Het is een misvatting dat een ander alleen in jou geïnteresseerd zou zijn wanneer die persoon een gesprek met jou begint. Er zijn genoeg mensen die gewoon niet zo vaardig zijn maar best meedoen als er eenmaal een gesprek op gang is. Dat heeft echt niet te maken met gebrek aan belangstelling.
Amadea
11 jaar geleden
Heb je het dan wel eens geprobeerd om je aan te sluiten bij een groepje pratende leeftijdgenoten? Eerst rustig luisteren naar wat zij te vertellen hebben, en pas wanneer zij uitgepraat zijn zelf een aandeel aan het gesprek leveren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ieder eerlijk antwoord komt ten diepste uit een bepaalde levensovertuiging, dus kan je daar ook maar beter eerlijk over zijn, toch?

Antwoorden (4)

Het kan te maken hebben met de manier waarop je over komt bij mensen. Wat je kan doen, is dit gewoon rechtuit vragen. Probeer eens te weten te komen wat mensen over je denken, hoe je bij anderen overkomt. Daar zal je wel al verder mee komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima voorstel ;-) + Fijne zondag nog!
Nee, dat hoeft niet aan je houding te liggen. Er zijn mensen die afwachtend zijn, die beginnen nooit uit zichzelf een gesprek, dat heeft niets met wel of niet interesse in hebben te maken. Vrienden maken is een vak apart. Ben jij iemand die zomaar op iemand afstapt omdat diegene je wel leuk lijkt? Of kijk je eerst de kat uit de boom? Het is niet zo dat het eerste type meer vrienden heeft dan het wat meer afwachtende type. Maar er is natuurlijk niets mis met eens proberen als eerste contact te leggen.
Als je geen vrienden hebt, kun je onzeker worden. Ben je misschien niet leuk genoeg? Dáár hoef je je in elk geval geen zorgen over te maken. Ze zeggen wel eens dat er op elk potje een dekseltje past. Dus ook jij kunt een leuke vriend of vriendin vinden. Maar als die onzekerheid iets is waar je ook op andere gebieden tegenaan loopt, bijvoorbeeld op school of tijdens stage, dan is het wel de moeite waard er iets aan te doen. Want stél dat je een vriend of vriendin hebt gevonden, dan zit diegene er vast niet op te wachten dat jij om het uur vraagt: ‘Vind je me nog wel leuk?’ of: ‘Ben ik wel een goede vriend?’ Daar zou jij ook gek van worden!
Belangrijk is in elk geval dat je in je zoektocht naar vrienden geen meeloper wordt. Dat je mee gaat doen met andere jongeren die dingen doen waar jij niet achter staat of niet aan mee wilt doen. Dat is niet goed voor je omdat je niet doet wat jij vindt of zou willen doen. Je ontkent jezelf. En daar kun je een rotgevoel van krijgen.
Bedenk dat je niet per se heel veel vrienden hoeft te hebben. Je kunt er beter één hebben waar je wat aan hebt dan tien die er niet zijn als je ze nodig hebt. Mocht het je echt dwars zitten, dan kun je bijvoorbeeld lid worden van een sportclub. Je hoort er dan automatisch bij. Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen, in een bandje gaan zingen of toneel gaan spelen. Zie je dit niet als een oplossing of lukt het je niet, praat dan eens met iemand die je vertrouwt. Zo kom je er waarschijnlijk achter dat heel veel mensen zich herkennen in wat je vertelt en dat je niet de enige bent. Als je het lastig en spannend vindt om contacten te leggen en onzeker hierin bent, zijn er ook cursussen die je hier vanaf kunnen helpen. Je kunt dan denken aan sociale vaardigheidstrainingen en/of cursussen om van je onzekerheid af te komen. Je huisarts of zorgcoordinator op school kan je hier vast meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen zijn bang voor iemand die eerlijk is zoals jij: je zegt (en straalt blijkbaar uit) dat je er alleen voor staat, maar dat is uiteindelijk voor iedereen de waarheid. Ze willen er alleen niet mee geconfronteerd worden. De enige die bij jou is, altijd en overal, is God. Vertrouw Hem op de eerste plaats, laat Hem je beste vriend zijn en dan krijg je ook echte vriendschappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met dimitry. Ook mensen die niet geloven hebben vrienden. Het is natuurlijk mooi dat als je gelooft, je ook God als vriend hebt/ziet. Echter is het niet zo dat niet gelovigen of anders gelovigen geen vrienden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje een misplaatst antwoord hier. Goeie Vraag is geen plek om te evangeliseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Touch Voor mij is jouw antwoord zeer zeker aanvaardbaar, ook al hebben wij wellicht een afwijkende kijk op het fenomeen God. Respect en een + voor jouw antwoord dus ;-) @Anna1963 Verwijzen naar het fenomeen God zie ik niet direct als evangeliseren. Ons geloof in een fenomeen als God hoeft immers niet persé met religie gepaard gaan.
Ik Geloof in het bestaan van een uiterst betrouwbaar fenomeen als God doch ik ben in geen enkele religieuze kring actief.
Ik baseer mijn geloof in een fenomeen als God op de resultaten van mijn jarenlange wetenschappelijke en semi-wetenschappelijke experimenten.
Hierdoor ben ik er ook in geslaagd om absoluut vrede te hebben met eender welke visie op God. Dus Ja, geloven in een fenomeen als God en/of Vertrouwen op een fenomeen als God kan wel degelijk een bijdrage leveren op vlak van zelfontwikkeling.
Want er is mijns inziens wel degelijk een gezamenlijke oerbron waarmee we allen verbonden zijn en waarop we op eender welk moment kunnen vertrouwen, no matter what. Zolang we anderen hun visie of hun geloof blijven respecteren en tolereren ligt de weg naar bevredigende vriendschapsbanden wagenwijd open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar desalniettemin was het een hier niet terzake doend antwoord :-).
Het is nooit zo dat niemand in jou geïnteresseerd is.
Dat lijkt soms wel zo maar je geeft het zelf al aan dat er wel degelijk mensen in jou geïnteresseerd zijn.
.
Volgens mij heb jij wel degelijk impact op de wijze waarop anderen op jou reageren.
Van zodra jij vertrouwen hebt in jouw eigen bijdrage in het leven heb je ook vrede met de wijze waarop anderen op jou reageren.

Ga dus in de eerste plaats eens na hoever jij staat op het vlak van zelfliefde, zelfaanvaarding en zelfvertrouwen.
Let vervolgens eens heel goed op hoe jij in je vel zit op momenten waarop anderen niet reageren zoals jij het graag wenst.
Let ook eens goed op wanneer mensen wel reageren zoals jij het graag wenst.

Je zal al snel een rode draad ontdekken in die reacties.
Van zodra Jij je prima voelt in en met jezelf dan gaan anderen zich automatisch comfortabel voelen bij jou.
Van zodra jij je ongemakkelijk voelt bij anderen dan gaan die anderen in verhouding tot jouw ingesteldheid van dat moment.

Het heeft te maken met het soort hormonen die wijzelf activeren via de aard van onze gedachten of de aard van onze ware intenties.
Hormonen zijn de spreekwoordelijke 'chemie' tussen mensen.
Dit soort interacties zou je de non-verbale communicatie tussen mensen kunnen noemen.
Als mensen bijvoorbeeld verliefd zijn dan activeren ze hormonen waarmee ze automatisch op dezelfde golflengte communiceren.
Woorden zijn dan vaak overbodig en toch verloopt alles tussen 2 verliefde mensen vlotter dan ooit.

Van zodra we bepaalde facetten van onszelf of de ander gaan beredeneren activeren we een ander soort hormonen en daardoor ontstaat er plots nood aan verbale communicatie.

Dus van zodra jij bijvoorbeeld onzeker wordt over een facet van jezelf of de ander ga jij andere hormonen activeren dan die ander en daardoor zit je niet langer automatisch op dezelfde golflengte.
Jij hebt plots nood aan verbale communicatie terwijl die ander zich prima voelt bij de stilte tussen jullie.

Observeer bewuster, dan merk je al snel dat stille personen wel degelijk spraakzaam kunnen worden bij mensen die vrede hebben met zichzelf en anderen.

Plaats jezelf elke dag bewust in een 100% positie. Dat is de mentale positie waarin je jezelf en alle anderen een gelijke waarde geeft.
Ga altijd terug naar die 100% regel.
Eender wanneer, eender waar.
Dat vraagt oefening doch wanneer je dit gedurende 1 week consequent toepast dan ervaar je reeds een welgekomen verandering in en rondom jezelf.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
begrijpt de vraagsteller uw antwoord? Ik ben benieuwd. Overigens: is het hormonaal (ontwikkelingsproblematiek) of zitten er gedragskenmerken achter die niet te relateren zijn binnen de ontwikkelingspsychologie?