Kun je er later alsnog achter komen dat er fraude met je bankpas is gepleegd?

Kreeg van de week een telefoontje van de bank,dat mijn pas per direct geblokkeerd is omdat er mogelijk pinpas fraude mee is gepleegd.
Op kantoor van de bank zag ik dat de laatste tranacties door mijzelf gedaan waren.
Er was dus niets aan de hand en heb ik klaarblijkelijk geluk gehad.
Enigste ongemak is dat ik t even zonder pas moet doen.
Maar kan er achteraf toch nog iets boven water komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een paar mogelijkheden.

- De transacties staan nog niet op de overzichten (Onwaarschijnlijk)
- De transacties zijn tegengehouden (onwaarschijnlijk)
- De bank heeft ten onrechte geblokkeerd. Ze werden getriggered omdat je een ander bestedingspatroon had dan normaal Reeel mogelijk; is mij ook al 2 keer overkomen)

Alleen in de eerste situatie kan het zo zijn dat er nog nare verassingen tevoorschijn komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel goed mogelijk, dat het bedrijf waar jij wel eens koopt is geskimmed en dan blokkeert de bank je preventief. Is mij eens een keer overkomen toen toen een Engels tijdchrift was gehecked en alle creditcard gegevens waren gestolen. Ik had een tijdschrift bij die club en mijn creditcard werd meteen geblokkeerd.