Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het eigen aan mensen om elkaar te prikkelen?

Het zij op een positieve, het zij op een negatieve manier, maar ik zie steeds vaker dat veel mensen echt elke gelegenheid aangrijpen om elkaar te prikkelen, een reactie op te roepen/uit te lokken...

Ligt dat aan mij of hoort het gewoon bij menselijk gedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
607

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wellicht heeft het te maken met dat mensen aan de ene kant willen dat er iets gebeurd (ze vervelen zich), en aan de andere kant controle willen, ze willen zelf iets doen wat iets anders teweeg brengt (een soort van macht over de realiteit).

Ik denk dat je het steeds vaker ziet omdat je erop gefocust bent.

Wat wel veranderd is, is dat mensen zich steeds sneller vervelen. Doordat films, spellen, ed. steeds sneller gaan (eigenlijk gaat alles steeds sneller) verveelt men zich ook sneller. Mensen voelen sneller een leegte als er even niets gebeurd, vinden dat vervelend en proberen het te veranderen... prikkelen iemand zodat er weer wat gebeurd.
Veel mensen willen ook continue input van buitenaf hebben (radio, tv, computer, telefoon), even rust wordt vaak niet gewaardeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit in de natuur van de mens zit. Kijk maar terug in de geschiedenis en volgens mij deden ze daar ook niets anders. Ook heb ik het gevoel dat de mensen steeds minder voor elkaar over hebben (minder van elkaar kunnen verdragen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is eigen aan mensen, ze hebben niet voor niets spiegelneuronen... Het hoort er gewoon bij... Het is niet anders... Als ze het achterwege konden laten dan bespaarden ze zich de moeite...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding