Hoe leer ik het makkelijkst beroemdheden van een land?

Ik studeer zelf in het buitenland en het is echt vervelend om de beroemdheden van dat land niet te kennen. Hierdoor kan ik bijv. niet meepraten en het is ook best van belang voor mijn opleiding. Hoe kan ik makkelijk beroemdheden leren kennen? Ik zat zelf te denken aan tv kijken, alleen die heb ik niet. Roddelblaadjes vertellen ook maar over een beperkt aantal beroemdheden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kan de nieuwsapps van dat land lezen. Verder kan je de tv-apps van dat land lezen.
Stel dat Nederland het land was waarom het ging. Dan zou ik de telegraaf-app, de ziggo-app en de nu-app aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop de roddelbladen van dat land. Zoals de prive in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Daar leer je geen mensen door kennen. Alleen de roddels die over hen in de wereld gebracht worden, maar voor een groot deel niet waar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan kun je wel meepraten en daar gaat het om.
Als ik jou was zou ik buitenlandse vrienden en medestudenten vragen wie zij vinden van Beroemde Mensen in hun land zijn. En waarom ze dat zijn. Ik denk dat je dan in de eerste plaats leuke gesprekken krijgt en in de tweede plaats bereik je je doel, en kun je bij een voorkomende gelegenheid dat wat je hebt 'geleerd en gehoord' gebruiken. Kost niks en is volgens mij behoorlijk effectief.

Toegevoegd na 6 dagen:
Met 'vragen' bedoel ik overigens letterlijk: 'in gesprek gaan'!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees kranten- en nieuwssites, bekijk het journaal via internet, maak een facebookpagina aan en voeg je vrienden/medestudenten toe en bekijk hun interesses. Zo kan je via via te weten komen wat leeft en wie wat is en doet.