Het duidelijk herkenbare Philips-logo met de zeven blauwe hoofdletters is wereldwijd te vinden in miljoenen huishoudens en gebouwen. Hoewel het bedrijf zich in zijn ruim honderdjarige bestaan enorm heeft ontwikkeld en enorm is gegroeid, vindt het Philips-logo zijn oorsprong aan het begin van de twintigste eeuw.
In 1898 gebruikte Anton Philips prentbriefkaarten als reclamemateriaal, met afbeeldingen van de Nederlandse klederdrachten. Boven aan iedere kaart stond het woord Philips afgedrukt op een rij gloeilampen. Tegen het einde van de jaren twintig begon het logo de vorm aan te nemen die we vandaag de dag herkennen.
Het logo werd in 1938 voor het eerst gebruikt. Hoewel het door de jaren heen diverse aanpassingen heeft ondergaan, is het basisontwerp sindsdien ongewijzigd gebleven.

Er is dus geen ontwerpersnaam bekend, omdat het een historische ontwikkeling is.
Amadea