Hoe kun je het beste omgaan met 'vrienden'die ineens toch geen vrienden blijken te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ineens? zonder reden? Praat eens met die 'vrienden'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zojuist hevig teleurgesteld bent door je "vrienden", dan voelt dat meestal niet als iets wat je direct kunt oplossen. Als ze zo erg naast jouw verwachting zitten, dan vraag je je ten eerste af of je wel met deze mensen verder WILT praten. Het hangt er maar helemaal vanaf hoe erg en waarin je dan teleurgesteld geraakt bent.
Is het teleurstelling, hevige desillusie of echt ronduit kwetsend...
Dat soort dingen moet ieder voor zich voelen en bepalen.

Het beste antwoord

Door afstand te nemen en eerst zelf je verlies te verwerken.
Ik heb de laatste tijd zelf een paar van dit soort vrienden uitgewuifd...

Heel bevrijdend!

Ik heb die "vrienden" van mij een fijn leven gewenst ( iets vriendelijker dan dat) en ben een flink potje gaan janken.
Heb me gerealiseerd dat mijn verwachtingen van mijn "vrienden" niet klopten, en ik heb mijn verwachtingen bijgesteld.

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds boos ben.

En nu, nu is het een kwestie van meer mezelf zijn, eerder piepen als iets me niet bevalt en betere vrienden uitzoeken.

( die heb ik nu dus even niet... -op twee echte na - )

Heel eerlijk gezegd voel ik me echt bevrijd. Blijkbaar had ik al gevoeld dat het mijn vrienden niet waren, en was het meer mijn eigen behoefte aan vriendschap die mij bij hun hield en mij lichtelijk blind maakte.

(-behoefte aan liefde maakt net zo blind... - )

Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Laten vallen en totaal geen enkele energie meer in steken... "Nog niet misschien"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afstand nemen, tijd en energie investeren in degenen die wel vrienden blijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschappen komen en houden op een gegeven moment op. Dat is een realistisch proces. Hoeveel is iemand je waard? Is het gelijkwaardig verdeeld qua wat je geeft en terugkrijgt? Wat zijn je mogelijkheden? Zijn er bijvoorbeeld misverstanden die uit de weg moeten worden geruimd?

Als blijkt dat er een einde aan de vriendschap komt dan is het (vind ik) het fijnst om er gezamenlijk duidelijk een eind aan te draaien, door bijvoorbeeld een etentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon afbouwen en afsluiten die vriendschap.
en je bent weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er het beste mee omgaan door er niet meer mee om te gaan. Je zult zien dat dat erg oplucht en erg bevrijdend blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar de vraag wat je onder een vriend versta.
Veel mensen zijn elkaars vrienden zolang ze iets van elkaar willen of krijgen.
Als dat voldoende is, kun je de "vriendschap" laten voortduren, wetend dat er eens een einde aan komt.
Als je aan een "vriendschap" niets meer beleefd kun je er het best mee kappen.
Trouwens echte vrienden bestaan wel maar zijn heel schaars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze geen vrienden blijken te zijn, zijn ze dus geen vrienden meer. Je kan ze er op aan spreken, en vragen waarom ze er opeens niet voor je zijn. Blijken ze jou anders te waarderen dan jij verwachtte dan is het aan jou wat je er mee doet. Je kan je verwachtingen bijstellen en contact mee blijven houden als kennissen. Je kan ook het contact laten voor wat het is.

Deze afweging is dus helemaal voor jou, het is immers jouw vriendenkring en jouw leven!

Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jezelf eerst duidelijk zien te krijgen wat een "vriend"voor jouw betekent"!. Waar moet iemand aan voldoen eer ze jouw vriend mogen en kunnen zijn.
Dan kun je een schifting maken en zal het schrappen minder problemen geven. Laten doodbloeden deze z.g. vriendschap. Komen ze later toch met vragen dan open en eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon geen contact meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afscheid nemen, en niet omkijken. Ik zou het ook geen vrienden noemen maar eerder kennissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze te bellen en een afspraak te maken voor een avond. Kijk eens hoe de avond verloopt? Soms zijn er wederzijdse verwachtingen die maar niet komen.
Iedereen wacht op elkaar en er gebeurd niets.
Neem jij eens het intiatief en kijk wat er gebeurd ....dan weet je het antwoord. Het zou zomaar kunnnen omslaan dat je denkt Yes het gevoel is er weer . Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze ook gewoon als "bekenden/kennissen" blijven benaderen toch?
Meteen helemaal geen contact meer is meteen weer het andere uiterste.

Je kunt toch ook leuke contacten onderhouden zonder er de stempel "vriend(in)" op te drukken.

Échte vrienden heb je maar heel weinig. Daar deel je lief en leed mee.
Maar je kunt ook gewoon lol met iemand hebben zonder dat het een 'echte' vriend(in) is hoor.