Waar kan ik de naam van mijn 'aanrijder' vinden?

Toen ik 14 was (twee jaar geleden), ben ik aangereden door een vrouw. Ik was een 20 tal minuten onder mijn bewustzijn, en die tijd is die vrouw bij me gebleven. Toen ik naar het ziekenhuis werd gebracht met de ambulance, hebben ze röntgenfoto's getrokken. Ik had een zware hersenschudding, maar ik had niets gebroken. Alles oké dus, van die vrouw heb ik nooit iets teruggehoord. Een jaar later pas ontdek ik, dankzij de assistent van orthopedist, dat zowel mijn staartbeentje 90° was gebogen vanonder en mijn meniscus misvormd is. Mijn dokter zelf geloofde me eerst niet toen ik zei: ''Het voelt alsof ik doodga wanneer ik loop.'' De MRI scans en de operatie kostten wel wat en ik vind dat mijn aanrijdster dat wel mag weten. Kan het zijn dat haar naam ergens staat opgeschreven? Ikzelf zou het niet weten, ik was even in een andere wereld het uur na het ongeval.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een jaar doorgelopen met pijn waar je dood aan ging of kwam het plotseling opzetten na een jaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'ik vind dat mijn aanrijster dat wel mag weten'?! Deze mevrouw heeft gedaan wat ze moest doen (en wat helaas weinig mensen meer doen deze tijd). Ze is de gehele tijd bij je gebleven, totdat je in professionele handen was. De mri scans en operaties kosten jou niets qua financiën. Daar zijn je ouders, gezien je jonge leeftijd, voor verzekerd.
Mijn advies: laat deze mevrouw (klinkt beter als 'mijn aanrijster') voor wat het is. Als het voelt alsof je dood gaat als je loopt, kun je je energie beter daar op richten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens doki.
Misschien ook psygisch hulp vragen. (Tegen die wrok gevoelens...)
Als mensen altijd zo zouden reageren zou ik er bijna begrip voor hebben dat ze door rijden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet mee eens, ze kan er wel bij zijn gebleven maar heeft GEEN gegevens achtergelaten. Dat is dan toch een soort van weggaan. Je weet nooit of er nog vervolgschade is al is een jaar later lastig te bewijzen maar ze had altijd een papiertje met haar gegevens moeten achterlaten. Ze heeft dus helemaal niet gedaan wat ze moest doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en gezien het taalgebruik woont vragensteller in België, waar het "volledig verzekerd zijn" niet vanzelfsprekend is. De kosten die gemaakt worden, zullen wel degelijk deels door VS of zijn/haar ouders gedragen moeten worden.

Antwoorden (4)

Indien er politie ter plaatse is geweest, en daar ga ik wel van uit, dan kan uw verzekeringsmaatschappij de gegevens van de andere partij opvragen. deze vrouw kan dan alsnog aansprakelijk gesteld worden voor de schade. hierbij geldt natuurlijk nog steeds: wie eist, die bewijst. jij zult dus aannemelijk moeten maken dat de klachten die je nu hebt, voortkomen uit de aanrijding van toen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het probleem hier juist: Er is geen politie ter plekke geweest, omdat ik op het punt stond te vertrekken met m'n fiets, ik stond op m'n oprit, en de crazy vrouw reed me aan. M'n oudere broer nog thuis, heeft de ambulance gebeld, maar niet de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo crazy vind ik haar niet als ze bij je bleef. Wees daar blij mee, vluchtmisdrijf komt altijd vaker voor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is waar, maar je moet zelfs je best doen iemand aan te rijden op die persoons eigen oprit =)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch heeft Toom een punt, ze is gebleven maar als je geen gegevens achterlaat zit je toch fout! Je kunt nooit weten of er vervolgschade is al is een jaar later wel idioot laat.
Als er geen verzekeringsgegevens zijn uitgewisseld en geen politie bij is geweest is het niet mogelijk om te achterhalen wie het was. Je kunt wel navragen wat er in het ambulance rapport staat. Op te vragen via de ehbo van het ziekenhuis waar je gebracht bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in België woont:

Je ouders hebben (verplicht) een autoverzekering afgesloten die schade na een ongeval e.d. dekt. Ga eens na of ze daarbovenop ook een "rechtsbijstandverzekering" hebben genomen. Hierdoor zou jouw verzekering financieel tussen kunnen komen in de operatie, ten gevolge van dat ongeval. Uiteraard zal deze verzekering eerst nagaan of je letsel wel het gevolg is van dat ongeval.

Jouw verzekeringsmaatschappij zal ook contact opnemen met die van je aanrijdster.

Toegevoegd na 7 minuten:
Omdat jij werd overgebracht naar het ziekenhuis (dus in geval van lichamelijk letsel), werd de politie ook naar de plaats van het ongeval gestuurd. Dat is een standaardprocedure bij verkeersongevallen. De identiteit van de vrouw is daarom geregistreerd, maar dat zal je verzekeringsmaatschappij dan nagaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de precieze datum weet van de aanrijding en je stapt naar het politie bureau en je legt hier je vraag neer, dan zul je het aanrijdingsformulier wel mogen inzien.