Waarom wijzen mannen je heel anders de weg dan vrouwen?

Wie geen Tom-Tom heeft en ook niet over een routebeschrijving, kaart of plattegrond beschikt, moet vaak hopen dat er iemand langs de weg te vinden is aan wie de route gevraagd kan worden.
Mannen geven dan meestal op een heel andere manier antwoord dan vrouwen, terwijl ze je wel dezelfde kant op sturen. Waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Enige tijd geleden was het programma m/v op televisie. Hierin werden de vele verschillen tussen mannen en vrouwen onder de aandacht gebracht. Zo bleek dat vrouwen veel meer 'beeldende' informatie onthouden, zoals winkels, gebouwen, opvallende kunstwerken e.d. Mannen zijn daarentegen veel meer gericht op de daadwerkelijke routing, derde straat links, rechtdoor bij het stoplicht e.d. Dit zou kunnen komen door het ruimtelijke inzicht dat mannen hebben of het logisch inzicht. Vrouwen zijn meer gericht op informatie die eventueel van pas kan komen bij toekomstige doelen, waar moet ik zijn om dit te 'kopen' of waar kan ik een apotheek vinden. Het is ook om andere mensen te informeren over dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heb ik ook gezien. :)
Erg leuk progamma.
+1

Andere antwoorden (2)

De manier van een vrouw om de info op te slaan is al anders, maar de manier waarop die info dan weer in taal vervat wordt is al helemaal anders...

Vrouwen letten op heel andere dingen dan mannen, daarom komt een groot deel van het verschil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen zien over het algemeen de grote lijnen en gebruiken termen als linksaf en rechtdoor...
vrouwen noemen vaker specifiek herkenbare punten, die een emotionele waarde vertegenwoordigen (reclameborden, winkels, iets met een naam) en laten je daar afslaan... maakt niet uit of het links of rechts is...

die verschillen hebben te maken met de manier hoe vrouwen- en mannenhersenen werken...

Toegevoegd na 3 minuten:
lees voor de lol dit boek maar eens... Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen... van Allan Pease...
Mannen kunnen maar één ding tegelijk, vrouwen hebben geen ruimtelijk inzicht. Een van de vele verschillen tussen man en vrouw.
De verschillen tussen man en vrouw zijn biologisch en mentaal bepaald.
Dit boek toont glashelder aan waarom mannen de stadsplattegrond niet hoeven om te draaien om te kijken of de volgende afslag links of rechts is, en vrouwen wel. Aan de hand van vrolijke voorvallen en wetenschappelijk (hersen)onderzoek, evolutionaire biologie, psychologische analyses en sociale veranderingen bouwen de auteurs hun bewijslast op. Humoristisch, vaak zeer verhelderend en een enkele keer schokkend laten ze hun licht schijnen op het algehele raadsel van het verschil tussen man & vrou

Toegevoegd na 3 minuten:
w.