Wat kan je zelf doen om de wereld een betere plaats te maken?

Op vrijdagavond luister ik altijd naar mijn favoriete radioshow. Ik krijg daar zo'n positief gevoel van, dat ik het met de rest van de wereld zou willen delen. Maar al snel kom je weer back to earth en realiseer je dat problemen niet zo makkelijk op te lossen zijn. Maar wat zijn goede manieren om de wereld weer wat beter/leuker voor eenieder te maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door jezelf goed te kennen, en goed en kwaad bij jezelf in balans te houden. Daardoor zul je zorgvuldiger omgaan met je medemens, en je antwoorden wat meer overdenken, zodat je een ander geen schade toebrengt.

respect voor alles en iedereen hebben.moet je voorstellen hoe het eruit zou zien als iedereen dat deed?

Ik denk je spaargeld op een duurzame bank te zetten zodat jouw geld niet meer wordt geïnvesteerd in bedrijven die geen rekening houden met mens, dier en milieu. Maar juist in bedrijven die dat wel doen. En ik vind eigenlijk ook dat werknemers moeten kunnen kiezen op welke manier hun pensioengeld wordt geïnvesteerd. Ook vind ik dat je niet moet gaan werken voor bedrijven die niet voldoen aan jouw ethische principes ook al levert dat het meeste salaris op. Het aanschaffen van zonnepanelen op je eigen huis en daarmee minder energie van het net af te hoeven nemen. Verder een kritische consument zijn en onderzoeken of bedrijven niet illegaal afval in Afrika dumpen, met grof materieel de zeeën rond Somalië leegvissen en dat soort dingen.

Als ieder mens vauit het positieve zou leven, zou het al een stuk aangenamer zijn. Regelmatig je ego onder de loep nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100