Ik wil graag, zelfstandig, wat voor de medemens doen. Hoe dit aan te pakken?

Ik woon in de Drechtsteden (gebied rondom Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht) en wil graag op individuele basis (dus geen lid van of aangestuurd door een organisatie) mij maatschappelijk nuttig maken met bezoeken van bejaarden of zieken die geen bezoek ontvangen, mogelijk eens een eenzaam persoon of straatarm gezin mee uit nemen, al is het maar een wandeling, etc. Maar ik kan nu even niet bedenken hoe dit aan te pakken. Zomaar bij voorbeeld een bejaardenhuis in lopen en vragen "heeft u hier iemand die nooit bezoek krijgt?" levert denk ik alleen maar vreemde blikken en een hoop vragen op. En hoe een straatarm gezin te lokaliseren lijkt mij ook al niet makkelijk, zeker omdat je niet 'achter de schermen' kan kijken. Afijn, het plaatje is duidelijk. Hoe gaan we dit doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Je kunt het eens bij de afdeling Maatschappelijk Werk van de gemeente vragen.

Of zet je aanbod op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een zorginstelling en meld je daar aan als bezoekvrijwilliger... En bezoek patiënten of zieken of verstandelijk gehandicapten en begin daar je ding te doen...

Heel goed initiatief, ik deed dat ook en ben nu computerleraar bij verstandelijk gehandicapten zonder dat ik bij een organisatie behoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals canon al aangaf. Verder is er nog de voedselbank of kan je je melden bij de leidinggevenden van een bejaarden-,verzorgings-. verpleeg-tehuis.
14 jaar geleden
Koop een ticket naar Haïti.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad de juiste plek om in de weg te lopen.