Is het gepast de tegelleggers wat fooi ofzo te geven?

Het regent zacht maar irritant buiten, en er is amper goede aansluiten tussen mijn tuin en de buitenwereld.. er liggen stoeptegels die vervangen worden. Er zijn 2 mannen gekomen om dit karwei te klaren (opnieuw bestraten).
Is het gepast ze wat fooi te geven? en koffie en lunch aan te bieden?

Aangezien ik huur, betaald mijn huurder deze kosten, vandaar de vraag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voordat ik het antwoord afwacht heb ik ze het toch aangeboden.. maar die jongen zei dat dat niet hoefde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Klein fooitje kan nooit kwaad toch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Fooi geven voor stratenmakers vind ik persoonlijk overdreven en wordt volgens mij ook zelden gedaan. Broodjes en koffie aanbieden zullen ze daarentegen zeker op prijs stellen, vooral met dit weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd aardig mensen die werken een fooi te geven, het is ook beleefd om te zeggen dat het niet hoeft, het aardigst is om dan toch de fooi te geven!
(los van het feit wie opdrachtgever is, jíj hebt plezier van hun arbeid!)
Koffie is heel normaal, lunch hebben mensen meestal zelf geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een broodje en kop koffie vind ik heel normaal om te geven. Zelfs een beetje asociaal om niks te geven.
Fooi vind ik ook wat overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze ook een dienblad met koffie en een broodje geven en legt daar 2 enveloppen met een kleinigheidje in, met een briefje met bv: voor een kop koffie met een broodje onderweg.

Laten ze het liggen, neem je het terug en zeg je er niks over.

Het geld geven kan ook juist kleinerend werken en ik denk dat een bakkie leut en broodje meer gewadeert word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elegante oplossing.
Geld geven is niet zo'n goed idee, dit kan inderdaad kleinerend werken, het is net hetzelfde alsof je 5 euro zou geven en zeggen 'Hier jij, arme sloeber, je bent arm en dom en moet op straat werken, je verdient vast niet genoeg, ocharme, hier m'n kind, euro!'. Maar een koffietje en een gebakje zullen ze vast en zeker wel apprecieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijkheid en waardering worden, ook als er niet op in gegaan wordt, wel op prijs gesteld.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat een gulle en hartelijke houding ook het effect oplevert dat mensen die aan het werk zijn, even iets doen wat jou helpt.
Dit moet niet de reden van je positieve opstelling zijn (dat is geven om te krijgen) maar wie goed doet, goed ontmoet is een onderschat spreekwoord.

behandel uw naaste zoals u zelf behandelt wilt worden en niet zelden zie je dat dan ook andersom gaat werken.

Vriendelijkheid kost niets maar maakt alles veel mooier, is mijn ervaring.

Koffie hebben ze vaak wel bij zich maar ik stop ze wel eens wat in handen om een lekker biertje oid. van te drinken.
Dat wordt zelden of nooit afgeslagen.

Loop je ergens dan in gedachten en zien mensen die dit ooit eens van je gehad hebben je , dan wordt je hartelijk begroet.

Spontane goedgeefsheid wordt zelden vergeten.