Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom voelt een huis anders aan als er (n)iemand thuis is?

Je partner (of zoon of dochter) zie je de hele dag niet want die werkt boven of beneden in huis. Dan ben je eens een keer een dag echt helemaal alleen in huis en de sfeer is meteen anders. Hoe kun je dat verklaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
575

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat komt omdat je 't huis associeert met je familielid.

Toegevoegd na 14 seconden:
/ familieleden.

Toegevoegd na 57 seconden:
En da's niet zo vreemd, want je ziet 'ze' heel vaak tegelijkertijd: je familieleden en je huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het huis is dan niet bezield... Net als een dood lichaam heel anders aanvoelt... Ook hier is het dan niet bezield...
vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook elke week een paar dagen zonder partner.
Ik ga dan meestal vroeger naar bed, omdat ik toch alleen zit. Eet wat makkelijks omdat ik toch alleen ben. Bel even op voor een babbeltje. En voel mij weer helemaal fijn als ie thuis is en ik weer snachts lekker tegen hem aan kan kruipen

Toegevoegd na 19 minuten:
Je bent veel meer bewuster van de leegte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alleen is maar alleen en dat besef je terdege als er echt niemand anders meer is in je eigen huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje geen kat gehad, ongelofelijk hoe leeg je huis dan is als je thuiskomt; zoals Xinix al zegt de ziel is weg.
Na twee maanden had ik weer een paar asielkatten en sindsdien leeft het huis weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding