Helpen de acties van de Bond tegen het Vloeken?

Regelmatig zie je bijv. van die posters hangen waar dan bijv. opstaat: 'Praat liever met elkaar, vloeken is onnodig!' en meer van dat soort dingen. Maar ik persoonlijk denk dat dit niet zoveel helpt om mensen te laten stoppen met vloeken/schelden. Is er ooit een onderzoek geweest naar of de acties van de Bond Tegen Het Vloeken helpen? Zoja, wat kwam daar uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ik denk dat dat niet echt te onderzoeken valt, maar het zal best mensen even aan het denken zetten af en toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger stond er op die posters 'vloeken is aangeleerd'. Militante atheïsten schreven er dan onder 'geloven ook' ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me een terecht onderschrift.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&safe=off&sa=N&tbo=d&biw=1920&bih=1099&tbm=isch&tbnid=74oWncxw8oTG4M:&imgrefurl=http://www.godvoordommen.nl/2011/05/15/jij-militant-atheist/&docid=Nq7C9RCKiptvSM&imgurl=http://www.godvoordommen.nl/wp-content/uploads/2011/05/55708-47021.jpg&w=475&h=336&ei=vm7aUPKJGcqU0QWT-oHYAg&zoom=1&iact=hc&vpx=12&vpy=135&dur=592&hovh=149&hovw=207&tx=104&ty=108&sig=112050235351254331705&page=1&tbnh=134&tbnw=185&start=0&ndsp=66&ved=1t:429,r:0,s:0,i:88

Antwoorden (2)

Een dergelijk onderzoek is er naar mijn weten nog niet geweest. Het doel van de reclame is ook vooral om mensen bewust te maken van her fenomeen 'vloeken'. Wat dat betreft boeken ze resultaten, want doordat je het bijv. hoort in een reclamespot, ben je er toch weer even op geattendeerd. De acties van de Bond zullen op kleine schaal indirect helpen. Maar ik heb geen harde cijfers voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Bond tegen vloeken heeft op de eigen site onderzoeken vermeld staan.
Aan jou om te bekijken, of dit onafhankelijke onderzoeken zijn; misschien heb je er iets aan:
http://www.bondtegenvloeken.nl/over-bond-tegen-vloeken/onderzoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Leuk Wendy, je hebt een minnaar. Van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja zeg, ik zie het! Jammer dat de reden er niet bijstaat!
Dank je wel voor je +!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha-ha... wij van WC-eend... Maar meer is er denk ik niet van te vinden. Al zijn de posters van de BTHV wel vergelijkbaar met de gewone reklame. De posters zetten de mensen tot nadenken. Zelfs irritante reklames werken (helaas !) en persoonlijk schaar ik de posters van de BTHV daar ook onder.

Van reklame is wel bewezen dat het werkt, dus de kans dat ook deze posters dat doen is vrij groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Ik heb gezocht naar onafhankelijke onderzoeken, maar heb niets kunnen vinden. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Ben het met je eens: het kan mensen tot nadenken aanzetten betreffende hun woordkeuze.