Is zending een goed doel?

En als je niet wilt geven, moet je er dan nog iets bij zeggen? (Geen hoogdravende taal, aangezien de moeder 5 meter verderop stond, en 't kind met de bus aan de deur.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijk antwoord te geven op deze vraag. Ik heb een keer een zendeling gehoord en de reacties van mensen in dat gebied, toen dacht ik "geweldig".

Persoonlijk denk ik ga eerst maar zending bedrijven in je eigen buurt. En dan niet in de zin van "kletsen over", maar goed zijn voor je naasten, belangstelling tonen, betrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zendelingen zijn een goed doel als je achter het werk van god staat. Vaak zijn de secundaire motieven om te gaan wel goed (mensen helpen) maar de primaire motivieven (Het werk van god verspreiden) wellicht wat minder.

Ik heb een collega die uitgezonden gaat worden naar Afrika en sponsors zoekt. Die heb ik gewoon gezegd: Nee. Ik sta niet achter het werk wat je gaat doen (Een jaar in Afrika de bijbel vertalen naar een locale taal & bijbelse les geven).

Of het een goed doel is, dat is jouw eigen keuze. Ik zou gewoon zeggen: Nee. Dat is geen doel waar ik achter sta. Je bent iemand die bij jou aan de deur komt kloppen geen verklaring schuldig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
' t Is een goed doel, als jij het een goed doel vindt. Als je niet wilt geven, hoef je geen verantwoording af te leggen. Je bent vrij om te geven of niet. Je bent zeker niet verplicht. Uitleg ben je niet verschuldigd. Je kunt vriendelijk zeggen dat je het goed van haar/hem vindt dat hij/zij daarvoor loopt, maar dat je maar aan een paar doelen geeft, en dat niet deze is.
14 jaar geleden
Voor iedere instantie is het een goed doel. Om dat ze zich hier voor in zetten.

Maar je bent niet verplicht om iets te geven. Je kan het af doen met nee dankjewel. En verder niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar dank je dan voor?
Snuffel
14 jaar geleden
Voor dat ze zich zo inzetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 @ mmm: simpel een beleefde frase zoals je bedankt voor een koekje dat je niet wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt zo bot over aan de deur als je zegt nee.
Het klinkt vriendelijker als je zegt nee dankjewel. @feniks dank voor je punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus eerlijk zijn komt bot over? Is die redenatie niet ongewenst, als je even af zou kunnen zien van datgene wat sociaal wenselijk is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij wilt een antwoord op je vraag maar gaat iedere keer tegen vragen stellen. Als jij het wel weet waarom stel je deze vraag dan.
Als jij zo eerlijk wilt zijn dan zeg je het toch zoals jij het wilt. Simpel NEE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik wist niet dat tegenvragen verboden waren :).