Wat is een batterijtruck?

Je schijnt zo'n ding te kunnen vinden in een magazijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In een vacature van het Etos Distributiecentrum lees ik dat de bestellingen voor de winkels daar met de hand scannend worden verzameld, met behulp van een zogenaamde batterijtruck. Het moet dus een magazijnvoertuig zijn.
Daar verder op doorzoekend kom ik erachter dat je de batterij moet begrijpen als accu. En de truck is een palletwagen. Een karretje dat voorzien is van een eigen aandrijving, waar de medewerker achterop staat, en voorop de dozen laadt.

Het verschil met een gewone palletwagen is dat de orderpicker daar lopend het magazijn mee doorgaat.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook gewoon een 'echte' heftruck zijn hoor. Het Engelse woord voor accu is battery, vandaar.

Andere antwoorden (1)

Dat is een reachtruck of een gewone hefttruck op accu's.
Dit is omdat het al een lagere tijd niet meer is toe gestaan om met brandstof voertuigen op diesel of lpg in een besloten ruimte mogen rijden.
En als deze Trucks met een indicator aan geven dat ze bijna leeg zijn dan worden ze naar een laadstation gebracht om op te laden, hoe wel ze makkelijk een hele werkdag kunnen functioneren.