wie controleert de uitslag van een prijsvraag?

je ziet vaak reclames van bekende merken die bijvoorbeeld een ipad verloten onder inzenders van een slagzin, insturen van streepjescodes etc.
maar je hoort nooit wat van de gelukkige prijswinnaars.... of zijn die er niet?

wie checkt dus of die ipad wel echt gewonnen wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat controleert niemand dat doet het bedrijf zelf en of die prijzen worden uitgereikt horen we vaak niet.
11 jaar geleden
Ligt eraan wat de waarde van de prijs is.
Als het een smartphone is van 400 Euro dan is het niet verplicht om dat te laen controleren.
Je hebt een vergunning nodig als er ook daadwerkelijk geld voor deelname betaald moet worden.
Bij prijzen met een grote waarde, zoals de jackpot controleert een Notaris altijd.