In welk land is de minste criminaliteit?

En wat zijn de oorzaken daarvan, of is dat niet bekend?

Toegevoegd na 9 minuten:
Of althans: in welk land is de minste criminaliteit volgens de uitslag van onderzoeken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen "Vaticaanstad", ook Luxemburg scoort hoog met een lage score in criminaliteit. Maar het hangt af wat je onder criminaliteit verstaat; in Luxemburg zal best wel heel erg gesjoemeld worden met financiële zaken.

Zo zijn er verschillende "staatjes" waarin de mate van criminaliteit wordt uitgedrukt, o.a.:

http://www.mapsofworld.com/world-top-ten/countries-with-lowest-reported-crime.html

of persoonlijke ervaringen:

http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070201111306AABQygi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaticaanstad staat juist heel hoog.
Bijvoorbeeld bij zakenrollen / aantal inwoners ;-) Maar meestal zijn zowel de dader als het slachtoffer "buitenlanders"

Andere antwoorden (1)

Je wilt weten waar de criminaliteit het laagst is. Ik heb het even opgezocht. Voor zover de gegevens kloppen is het in Liechtenstein het laagst, maar daar heb je ook niet veel natuurlijk.

Waarom wil je dit weten eigenlijk?