Waarom krijg ik van het weeralarm van vandaag hetzelfde gevoel als met de griepepidemie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je het zat bent om elke keer maar weer te worden bang gemaakt.

Het wordt je ineens heel duidelijk dat er voornamelijk angst gezaaid wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is wederom bangmakerij, dat is hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat daar ook een hoop onrust werd gezaaid die uiteindelijk voor niets bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is aanwezig dat het er hier net zo uit zou komen te zien als Groot-Brittannië, momenteel. Die kans bestaat nog steeds.

Als het echter wél misgaat, en ze waarschuwen vantevoren niet, krijg je achteraf weer commentaar dat "men het had kunnen zien aankomen". Het is werkelijk onmogelijk om iedereen tevreden te houden met waarschuwingen voor mogelijke risico's. Van tevoren is het vaak lastig inschatten hoe groot het risico precies is, en mensen krijgen al gauw de indruk dat ze ten onrechte bang worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je in plaats van zelf te besluiten wat belangrijk voor jou is en wat niet, meteen gelofd wat er geroepen wordt.

Het weer alarm was wel degelijk nuttig trouwens. Om 8 uur vanochtend lagen de eerste vrachtautos al naast de weg omdat die ondergesneeuwd waren. Om 9 uur vanochtend waren hier al geen grenzen meer tussen de weg en omliggende akkers. Als je met hoge snelheid aan komt rijden vlieg je dan wel van de weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is de Hollandse nuchterheid ver te zoeken.
Vroeger waren winters, gewoon winters en zo was het dan. Geen weeralarm, je nam het zoals het was.

Doordat we nu zoveel weten en zien en kunnen overzien en denken zoveel in handen te hebben, moeten we ook overal wat over zeggen. Maar het belangrijkste is dat eigenlijk niemand verantwoordelijk voor iets wil zijn. Stel je voor dat je het fout hebt en je een claim krijgt of heel veel verwijten. Dan maar liever teveel gewaarschuwd. Inderdaad net zoals de Mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laat je meeslepen in de voorspelling die louter informatief bedoeld is.
Je vergeet deze informatie nuchter te bekijken en van daaruit de maatregelen te nemen die dan voor jouw belangrijk zijn.
Bijvoorbeeld. vooraf boodschappen doen zodat je niet in rot weer de deur uit moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben geen glazen bol dus weten alleen dat de KANS bestaat dat....

Daar HOEF je je niks van aan te trekken, maar of dat verstandig is?.....

Als ze weten dat de kans groot is, en ze zouden niet waarschuwen, en het gebeurt inderdaad, dan is NL te klein voor de 'schande' roepers. Het is voor hen ook nier gauw goed......

Toegevoegd na 1 minuut:
Nier-niet