Je verspilt altijd je tijd want die tikt gewoon door of je nu nuttig bezig bent of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle tijd die je niet bewust meemaakt is verspild, dus alle tijd die je bewust meemaakt is geleefd (geleerd)...

Je brengt je tijd nuttig door, door bewust te zijn van dat wat is... Je hoeft niet eens wat te doen uiterlijk, maar alleen bewust zijn levert wat op... Daarvan leer je alleen, onbewuste dingen doen levert niets op, je leert er niets van...

Wees bewust van dat wat is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de tijd die mensen doorbrengen met ergeren, irriteren, kwaad zijn zo jammer en verspild. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen.
Bijvoorbeeld als je bij iemand in de auto zit die zich aan andere weggebruikers ergert en die de hele tijd uitscheldt. Hij kan in de tussentijd ook genieten van de omgeving, van de muziek of een interessant gesprek. Die tijd is toch helemaal verpest?

Verder heb ik zelf altijd het gevoel aan het einde van de dag dat ik tijd verspilt heb omdat ik niet gedaan heb wat ik wilde doen. Maar volgens mij ligt dat meer aan je planning en aan je verwachtingen dan aan de tijd op zich. Je kunt overal van genieten, dan is het nooit verspilde tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je naderhand een fijn gevoel hebt omdat je een boel werk verricht hebt, je iemand kon helpen zodat deze vooruit kon, iets gerepareerd hebt (etc.) of lekker ontspannen bezig geweest bent mag je dat nuttig vinden.
Wanneer je veel tijd steekt in iets waarvan later blijkt dat niemand er iets van snapt of niemand (inclusief jezelf) er iets aan heeft is dit verspilling van tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je verspild je tijd als datgene wat je in die tijd gedaan hebt, je leven niet tot een verijking is geweest, in geestelijk of matriele opzichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder verspilde tijd kan je de benuttigde tijd niet meer waarderen. Elk voordeel heeft ze nadeel het is maar net wat jij er van maakt en hoe je dat interpeteerd. Maar als je met iets bezig bent wat jou niet gelukkiger maakt moet je wat anders gaan doen. Als ik naar de bios ga en ik vind de film na 15 minuten nog niet leuk dan ga ik weg. Mijn tijd is kostbaarder dan de prijs van een bioskoopkaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verspilde tijd is, tijd waarin je piekert wat je wel allemaal had kunnen doen.
De rest is gewoon nuttige tijd.
Wat maakt het nou uit waar je je tijd mee verdoet, als je daar zelf mee tevredene bent dan is het toch goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verspil mij tijd als ik ergens ben waar ik het absoluut niet naar mijn zin heb. Dan maak ik heel snel de keus om weg te gaan . Ik breng nuttig mijn tijd door daar waar het goed voelt en waar ik dus energie van krijg.

Toegevoegd na 36 seconden:
mijn tijd i.p.v. mij