Wat houd uitgaan in Amsterdam in voor jongeren?

Met jongeren bedoel ik mensen tussen de 14 en 18. Tegenwoordig hoor je dat ze allemaal ieder weekend 'uitgaan' maar wat doen ze dan/ bedoelen ze daarmee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Disco's, kroegen (wel heel leuke in A'dam trouwens :) ), Wallen (deed voor het eerst toen ik 19 was), Amsterdam Centraal (rondhangen, is een meertje achteraan :) ) uiteten (Muntplein of Leidseplein of zo), de Dam (kleine winkeltjes ed)

Als het overdag is - Vondelpark, Oud Zuid (winkeeeleeen!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen zullen ze bedoelen dat ze ieder weekend 's avonds/'s nachts met vrienden naar een kroeg/club/discotheek/festival gaan, ergens op een publieke plek waar muziek wordt gedraaid en alcohol wordt geschonken in ieder geval.
Doel: erop uit, hangen, flirten, ongein uithalen, sigaretje hier en daar, groepsgedrag vertonen, misschien een dansje her en der, gewoon de dingen doen die puberende jongeren doen.

Officieel mag dit pas vanaf 18 jaar natuurlijk maar een blik in een willekeurige Amsterdamse kroeg leert dat deze regel toch niet gehanteerd wordt. Hoe jonger je bent, des te 'spannender' is het om het toch te proberen en des te leuker als je wel binnen bent gekomen.

Ze bedoelen in ieder geval niet 'een rondje wandelen in het vondelpark overdag' en dat ze de wallen bedoelen lijkt me ook erg sterk.

Toegevoegd na 2 minuten:
- uitzonderingen daargelaten -