Waarom zijn er homohaters?

Er is in de media een hele hoop te doen geweest om 'geweld tegen homoseksuelen'. Heteroseksuelen worden nooit in elkaar getrapt vanwege hun geaardheid, homo's wel. Maar waarom? Welke geldige reden kun je hebben om iemand met een andere geaardheid een klap te geven, simpelweg omdat hij die geaardheid heeft? Ik vraag me af wat er omgaat in het hoofd van de homohater. Een wetenschappelijk antwoord is altijd het best.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Omdat veel mensen van nature een angst/afkeer hebben voor dingen die ze vreemd vinden en niet begrijpen. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Sommige mensen uiten die angst op een aggresieve manier.

Dat is denk ik ook meteen de reden waarom lesbiennes doorgaans wel "lekker" gevonden worden; mannen kunnen "begrijpen" waarom je een vrouw aantrekkelijk zou kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Homohaters haten homo's vooral uit religieuze redenen. In de bijbel (en koran?) staat dat het fout is en door een homo in elkaar te schoppen kom je natuurlijk eerder in de hemel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja dat vragen we al jaren af. waarom gay's misschien omdat sommingen te bont maken kijk eens naar joling en gordon moet je toch schamen om homo te zijn. dat zijn de rel/pisnichten anno 2009
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar de vraag is dus: waarom is die relnichterigheid ZO storend voor mensen dat ze er op los beginnen te slaan? Dat doe je toch ook niet als iemand iets te hard praat in de trein? Of wel?
Omdat er altijd wel iets te haten valt. Of dit nu een homo is of een buitenlander, te koud of te warm. Er is altijd wel wat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat deze mensen gewoon zelf worstelen met hun geaardheid. En dat uit zich in agressief gedrag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een eigen mening, andere redenen bestaan simepelweg niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de bijbel hoor je iemand van het andere geslacht lief te hebben. denk dat het daar veel mee te maken heeft.

ook denk ik dat veel mensen niet perse een hekel hebben aan homo's maar aan homo's die verschrikkelijk overdreven doen, waarvan IEDEREEN het MOET en ZAL zien. "Flikkers" zeg maar. Zelf heb ik ook niets met "Flikkers" maar om ze nu daarom te haten... dat is nou ook weer niet nodig, laat een ieder gewoon met rust.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Homoseksualiteit is een geaardheid dat sterk in de minderheid is. Doordat heteroseksuelen sterk in de meerderheid zijn, zijn er dus ook een groter aantal radicale homo-haters.
Daarbij speelt geloof ook een enorme rol in het "homo-haatschap".
Dit komt omdat weinig geloven liefde aanvaarden dat tussen 2 personen met dezelfde geaardheid ontstaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ze onzeker zijn over hun eigen sexuele aard/voorkomen en dit zo voor hun vrienden proberen te verbergen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Marco;

De enige wetenschap waarvan je een goed antwoord kunt verwachten is misschien de psychologie. Mensen die discrimenerend en/of gewelddadig handelen doen dat immers veelal uit haat en angst voor het onbekende en dat zijn nou eenmaal geen rationele motieven. Ook als een homohater zich tegenover homo's superieur zou voelen is dat nog geen geldige reden om die lui dan maar gaan te mishandelen. Ik denk dat er beangstigend weinig omgaat in de hoofden van homohaters.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou mogelijk ook van vroeger kunnen komen omdat toen de voortplanting veel belangrijkwas voor je stam/volk etc. Als je dan homo was, zorgde je ervoor dat je stam niet werd uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geloof heeft bepaald dat dit niet mag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat dit heel veel met de opvoeding te maken heeft en met je omgeving.
Of iemand weet absoluut niet hoe je daar mee om moet gaan en uit zich op die manier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bass, Ga lekker op bodybuilder forum's praatjes hebben. een mens is een mens ongeacht z'n geaardheid. zie je dan weer niet hatellijk kijken naar lesbisch dames die innig aant bakklappen zijn, maar dat zal wel iets persoonlijks zijn?,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet het wel hoor....ik doe het alleen niet :P!