Wat zijn de belangrijkste redenen die mensen geven om geen kinderen te willen/nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat het deels inleveren van vrijheid een grote rol speelt.Kinderen zijn enig,maar er gaat een hoop tijd in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (52)

De teleurstelling van hun eigen ouders en het voorkomen dat ze net zo worden als hun ouders...

Ik denk dat dat de meest gebruikte reden is voor geen kinderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de enige reden waarom ik geen kinderen wil +1
Ze huilen & zeuren. Dit zijn de wel de twee hoofdredenen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel heel kort door de bocht; huilen en zeuren doen ze maar heel even en gedurende een korte periode in hun leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben. Maar ik denk serieus waar dat dit de reden is. Ik ken een paar mensen die geen kinderen hebben en als je vraagt waarom niet krijg je bovenstaand antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ollekebolleke: pubers kunnen ook behoorlijk zeuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Marie Anne :-)
Ik denk dat ze teveel "moderne" kinderen tegen komen in de huidige maatschappij waardoor ze besluiten er geen trek in te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met modern hier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het merendeel van de huidige kinderen, die eigenlijk de baas is over de ouders in plaats van omgekeerd. De kinderen die alles mogen, deels waarschijnlijk ook omdat de ouders zich ergens schuldig voelen dat ze hun kinderen hele dagen op een kinderopvang hebben en daarom thuis alles maar toestaan om hun kinderen maar "een goede tijd" te geven. De ouders die denken dat de opvoeding grotendeels bij de scholen en buitenschoolse opvang ligt en die niet zelf af en toe eens een pedagogisch verantwoorde tik uitdeeld. Sorry, maar het merendeel van de kinderen die ik zo tegenkom in supermarkten, restaurants e.d. vind ik ronduit etters die weinig anders kunnen dan gesprekken onderbreken, luid schreeuwen, rennen, over mensen kruipen en noem maar op. Moest ik vroeger eens proberen, één waarschuwing kreeg ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ik begrijp wat je bedoelt.
Een misschien niet graag toegegeven reden is egoisme.
Bang zijn om te moeten (niet willen) delen, wat men heeft.
Inleveren van vrijheid, kinderen zijn handenbinders............
Hoe staat onze wereld over 50 jaar er bij, hebben mijn kinderen wel een goede toekomst.
Dat zijn er zo maar een paar, ik kan er nog wel meer bedenken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is het bewust afzien van kinderen uiteindelijk egoistischer, omdat dat een beslissing is op de korte termijn, en daar zijn mensen HEEEEL goed in. Overwogen beslissingen op de lange termijn liggen ons veel minder.
Kinderen krijg je niet alleen maar ovor je eigen plezier; het zijn verdorie geen hónden ofzo ; je voedt een toekomstige generatie op om de wereld draaiende te houden. Daar heb jij staks óók plezier van, al heb je nu wellicht niet de lasten. Of nauwelijks.
Vanwege hun werk en hun vrijheid die ze dan gedeeltelijk kwijt zijn...Er zijn er waarschijnlijk ook die de verantwoordelijkheid niet aan kunnen.
Erfelijke ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hieronder een filmpje die het duidelijk maakt:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook mensen die wel kinderen willen, maar niet kunnen krijgen. Dat is niet altijd leuk om zo uit te dragen, en dan is het gemakkelijker om te zeggen dat het niets voor je is...

Maar als je echt geen kinderen wilt, dan is het meestal vanwege de vrijheid: zodra je een kind hebt, ben je voor de rest van je leven ouder en zal je, juist in je meest vitale jaren, gebonden zijn aan een kleintje.
itsme
14 jaar geleden
Vrijheid.

Voor de vrouw een risico omdat mannen opeens wel weer eens kinderen zouden kunnen willen en dan wordt je ingeruild tegen een jonger exemplaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag verdere uitleg ! Ervaringsfeit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helemaal geen ervaring zelf.
Ik vind zelf mensen zonder kinderen zielig, kan het niet helpen. Kinderen zijn geweldig en ik zou ze niet willen missen.
Dat is de financiële reden.

Je wilt je kind toch een goede toekomst bieden, maar als je zelf al amper rond kunt komen wordt dat wel heel moeilijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik ook een hele goede reden. Bij veel bedrijven is het zelfs zo dat ze geen mensen meer aannemen in vaste dienst.
Je krijgt alleen nog maar tijdelijke contracten.
Als het verlengen van het tijdelijk contract niet meer mag omdat ze je dan in vaste dienst moeten nemen, wordt het tijdelijk contract beeindigt en nemen ze iemand anders aan.
Op die basis kun je geen financiele zekerheid opbouwen en loop je kans in de schulden te komen als het gezin van een inkomen moet leven en de kostwinner ontslagen wordt of het contract niet wordt verlengd. Een bijkomend nadeel voor het bedrijf en collega's is dat kennis die je opbouwt verloren gaat en de kwaliteit en dienstverlening van het bedrijf sterk achteruit gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas. Het zijn droevige tijden.
Omdat de eerste helft van je leven door al door je ouders wordt verpest.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou nou nou antwoordman, zo erg kan het toch niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij moet wel een hele teleurstellende jeugd achter de rug hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arme jij...
- Het inleveren van je vrijheid, mensen die graag reizen zullen dit als lastiger ervaren met kinderen
- Het niet kúnnen krijgen van kinderen
- Financiële redenen, geen groot genoeg inkomen
- Het niet leuk vinden van kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen zijn fantastisch, maar anderzijds beperken ze voor de rest van je leven je vrijheid. Je zult nooit meer die man of vrouw zijn maar altijd moeder of vader. De verantwoording zal nooit meer stoppen en dat kan een zware last zijn.
Ik heb 2 vrienden die heel bewust zeggen: ik kan niets van het leven maken, ben veel te depressief en ik wil deze genen niet doorgeven, dat vind ik ook een hele legitieme reden . Ik snap het wel, tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je antwoord, zeker de 1e alinea is geheel waar. Zouden meer toekomstige ouders daar maar rekening mee houden. +1
Ik ken mensen die geen kinderen willen, omdat ze vinden dat er al genoeg mensen/kinderen op de wereld zijn.
Zij vinden de wereld overbevolkt en ik denk dat er wel meer mensen zijn die deze reden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De formulering van deze vraag is nu precies de reden waarom mensen wel kinderen nemen! De vraag zou namelijk niet moeten zijn waarom mensen geen kinderen willen/nemen, maar waarom ze ze wel willen/nemen!
Je hebt ze niet en je moet er dus eigenlijk bewust voor kiezen om ze wel te willen/nemen. Wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste redenen om kinderen te willen/nemen?
Zijn er wel belangrijke redenen om ze te nemen of wil je misschien je ouders niet teleurstellen, meedoen met je vriendenkring, kinderen omdat het zo hoort, je achternaam voortzetten, je relatie bekroond zien met een kind, "omdat God het zo bedoeld heeft" etc. etc.
Kiezen mensen wel bewust voor kinderen, of heeft men ze omdat "het zo hoort"? Wat mij betreft is je vraag dus verkeerd, het is immers logisch om ze niet te hebben, je moet iets ondernemen om ze te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen die geen kinderen nemen dat veel bewuster doen dan mensen die wel kinderen nemen. Kijk maar eens om je heen in de gemiddelde supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook, maar zou het niet andersom moeten zijn?!
Ik denk ze willen geen verantwoordelijkheid.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, dit is inderdaad de reden die een vriend van mij noemde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij dat heel goed ziet.
Ik ben single, en beheers de kunst van parthenogenese niet. Met mij, ongetwijfeld nog anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het mogelijk zou zijn dat je als single een kind zou kunnen adopteren, zou je het dan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee - eigen kind, of helemaal geen.
Stel je voor dat ik zo'n etterbak als dat ik zelf vroeger was op de wereld zou zetten. Hoeveel grijze haren dat zou opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er een keuze is. 40 jaar geleden was die keuze er niet, men kreeg kinderen of men wilde of niet. Sterker nog, als je een jaar geen kind kreeg stond meneer pastoor op de stoep met de vraag of je je wel aan je huwelijkse verplichting hield.
Ook toen waren er mensen die liever op een andere manier hun tijd wilden besteden, carriere maken, reizen, hun eigen tijd indelen.
Nu hebben mensen deze keuze en kiezen sommigen dus voor andere zaken dan kinderen. Of ze kiezen pas veel later voor kinderen (soms is het dan al TE laat).

Iemand die ik ken heeft geen kinderen omdat haar droompartner, met wie ze eventueel kindere had gewild zich pas na haar 40ste aanbood. Iemand anders wil de verantwoordelijkheid voor een ander mens niet. En weer een ander wil niet mee werken aan de overbevolking.
Velen zijn te druk bezig met hun carriere, waardoor ze het eigenlijk 'vergeten'.
En natuurlijk zijn er veel alleenstaanden, of mensen die zien dat kinderen lijden onder de vele scheidingen en dat willen besparen, want vaak zijn het de mensen met kinderen die scheiden; dat zal wel een reden hebben...

Ik denk dat ieder individu/stel zijn eigen redenen heeft om wel of niet aan kinderen te beginnen. Maar de belangrijkste reden is: Omdat het kan!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die reden zijn: het kind niet kunnen geven wat een kind nodig heeft dat kan zijn: te oud. te weinig liefde. te weinig geld . te weinig tijd. kans op een erfelijke ziekte . of vanwege het werk dat zij geregeld moeten verhuizen. te klein huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de kans op een erfelijke ziekte. Zo iemand heb ik ook in mijn omgeving, maar was ik vergeten te noemen in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad.
Degene die ik ken heeft gewoon geen zogeheten nesteldrang, en een partner gezocht die dat ook niet heeft. Echt lettelijk in de oproep (via het internet) partner gezocht zonder kinderen of kinderwens. Ik heb niets met voetbal, hij niets met kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
somige mensen hebben gewoon niks met kinderen ,
of ze vinden kinderen wel heel erg leuk maar niet voor zichzelf. somige mensen gaan graag veel op vaantie. op stap etc en daar past een kind niet goed in,
en idd er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen en voor hun is het heel moeilijk om er zo over te praten dus dan dneken mensen al snel die willen geen kinderen

voor mij de reden om wel kinderen te willen,
de gezelligheid, voor iemand kunnen zorgen, onvoorwaardelijke liefde ,
voor mijzelf is er eigenlijk geen 1 nadeel sinds ik moeder ben, tja ik heb minder tijd voor andere dingen maar die andere dingen vind ik nu ook niet belangrijk, leuke dingen komen wel weer als mijn kind groot is, en een dagje pretpark/dierentuin met de kids is voor mij ook al een prachtige dag

bovendien moet ik er niet aan denken als ik later in het bejaardenhuis zit dat er niemand meer langskomt, als je kinderen hebt krig je mischien nog eens visite/kleinkinderen over de vloer waar je weer van kan genieten

Toegevoegd na 14 minuten:
het kan natuurlijk ook een mediche oorzaak hebben dat mensen geen kinderen willen.
bv erfelijke ziekten in de fam
of dat de vrouw het lichamelijk niet aan zou kunnen zon zwangerschap etc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord rebecca +1
Ik wil geen kinderen omdat:
Mijn partner en ik na uitgebreide overwegingen voor deze keuze zijn gegaan. Ik moet dus eigenlijk zeggen:
We willen beide geen kinderen omdat:
We best wel egoistisch zijn, tot wel wat verdriet van de ouders/schoonouders.
We gaan voor een carriere welke voor ons beide het hebben van kinderen in de weg zou kunnen staan.
We vinden dat kinderen binden en we willen op die manier niet gebonden of beperkt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel eerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad eerlijk +1
Een van de beide partners is er nog niet aan toe of wil niet.
Ook wil men vaak eerst sparen voor een huis of andere materiële zaken.
Een van de partners wil het werk / carrière niet opgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-De eigen vrijheid.
-De wereld zou met te veel ellende zijn, dat willen ze eventuele kinderen niet aandoen
-Ze houden niet van kinderen
-Ze zijn zich mogelijk bewust van de enorme consequenties
-Ze hebben een onplezierige jeugd gehad, of een jeugd die als zodanig ervaren werd
-Ze willen die verantwoording niet
-Het zou te veel geld kosten....

Toegevoegd na 6 minuten:
En de antwoorden van Dounja vind ik legitiem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziekte van beide partners. Bij ons is dat het geval en we zijn toch bang dat we dalijk een kindje met TWEE chronische kwalen op de wereld zetten...

Bovendien kun je als zieke ouder met klein sociaal netwerk niet echt goed voor je kindje zorgen als je heel erg veel tijd aan jezelf MOET besteden.... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als baby moeten ze ook nog wel eens kotsen en de luier moet ook worden verschoond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
dus ik hoef jou niet te bellen als ik oppas nodig heb :P
De belangrijkste reden om ze niet te willen is dat je het zelf niet fijn vind om hier rond te lopen....
dat wil je je kind niet aandoen...

Zodra je van jezelf denkt dat je er toe doet....
Voed je ze in liefde op en geven ze je het honderdvoudige terug.... Samen bouwen aan een toekomst die groter is en verder reikt dan je eigen persoontje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik altijd heb gezegd dat als ik kinderen zou willen, deze wens vanuit mijn hart moest komen en niet omdat de buurvrouw of andere zussen en/of broers kinderen hebben en omdat het zo hoort (volgens het boekje).

Helaas zijn deze (moeder)gevoelens nooit boven komen drijven bij mij. Dus voor mij een reden om geen kinderen te willen=wat voor mij een weloverwogen keus is geweest waar ik tot op heden nooit spijt van heb gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ambitie's en vrijheid en de verantwoording zijn denk ik de meest voorkomen rede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mensen die geen argumenten tegen kinderen willen horen, sla dit stukje maar over..

Het enige wat mij wel leuk lijkt aan kinderen is het maken.

Daarna, 9 maanden met een parasiet in je buik leven die je ziek maakt, je karakter veranderd door overvloed aan hormonen, ochtend misselijkheid, striae, trek in augurken met slagroom (Gatverdamme!). Zo wil ik geen 9 maanden leven.

Daarna komt de bevalling, en ook dat is een ervaring waar ik heel goed zonder kan. Geen 5 mensen die in mijn kruis staren, niet even een stukje openknippen, geen aambeien door te veel druk, geen incontinentie, geen ranzige bloedrotzooi die eruit plenst als je vliezen breken. En ook geen plakkerig vies gerimpeld kind die op je gedumpt wordt.

Geen jaren luiers schoonmaken, diarree en kots opruimen. Jankende kinderen 's nachts, en overdag. Constant achter je kinderen aanmoeten, hierheen brengen daar weer ophalen. Zwemles, balletles, judo, voetbal en maar heen en weer stressen. Verplicht huiswerk maken. Sesamstraat kijken, fabeltjeskrant, Dora & Diego om het over de smurfen maar helemaal niet te hebben.

Het volgende wat mij weer leuk lijkt aan kinderen is als ze oud genoeg zijn om het huis uit te gaan.

Dit zijn mijn redenen. En dat kun je egoistisch noemen, maar ik vind het juist egoistisch om _wel_ kinderen te nemen als je er geen rekening mee wilt houden. Dan doe je je kinderen, de maatschappij en iedereen die met jou etters te maken heeft te kort. Wees blij dat ik ervoor kies geen kinderen te nemen en niemand met die ellende op te zadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk je het niet te eenzijdig, te negatief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, maar er werd dan ook alleen naar redenen gevraagd om geen kinderen te willen (; Die eerste 9 maanden en de bevalling zijn voor mij absoluut genoeg redenen om er niet aan te willen beginnen. Maar ik ben peetmoeder van mijn neefjes en nichtjes en mocht er wat met hun ouders gebeuren zou ik ze absoluut in huis nemen en voor ze zorgen. En daar zal ook best wat positiefs bij zitten. Alleen ik wil _echt_ zelf geen kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk, ik waardeer je eerlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed omschreven Sonja! En het is ook nog allemaal waar. Alleen dan van de Smurfen, die zijn dan weer wel leuk om naar te kijken... nostalgie
Ik dacht er precies zo over en had een ongelukje, toen kon het eigenlijk alleen maar meevallen. Ik heb dan wel ook een beschaafd model dat zich zelf kan bezighouden, dat scheelt weer ;)
Ik wil ze niet omdat ik geen (moeder) gevoel bij ze heb. En het kan in deze tijd van overbevolking.

Ik wordt een beetje kribbig van die mensen die mij egoïstisch noemen. Ik werk door waar jullie zwangerschaps- en ouderschaps- en extra ziekteverlof voor jullie kinderen nemen. Ik geef voorrang aan jullie met verlof vanwege kindervakanties. Ik krijg geen kinderbijslag van de staat. Dus hou nou eens op over egoïstisch zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hebben van kinderen vergt veel energie, tijd en verantwoordelijkheid. Dat zou een negatieve werking kunnen hebben op de keuze om kinderen te willen te ja te nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kunnen heel erg veel redenen voor zijn.Sommige zullen al wel benoemd zijn denk ik( ik heb de antwoorden net snel doorgelezen)

- verantwoordelijkheid , mensen vertrouwen niet opzich
zelf
-het brengt te veel kosten met zich mee
-doordat hun ouders bijvoorbeeld een gehandicapt kindje hebben gekregen zij zelf ook bang zijn dat ze een kindje krijgen waar iets mee aan de hand zou zijn
-het lukt niet om zwanger te raken en ze willen niet het medische traject in
-doordat ze op latere leeftijd hun partner zijn tegen gekomen en daardoor gezien de leeftijd geen kinderen meer willen ( bang voor complicaties)
-ze willen het oude leven niet opgeven want zorgen voor kinderen kost tijd
- het is er niet van gekomen

Toegevoegd na 1 minuut:
Kinderen neem je niet maar die krijg je niet elke vrouw kan zomaar zwanger raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet je kind er geen plezier mee. Het leven is niet leuk, 2 op 5 krijgt kanker, oud zijn is een last
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij de duim omhoog
werk, geld, de zorgen, verantwoordelijkheid, nare verhalen uit je omgeving, vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik respecteer ten zeerste mensen die deze keuze maken, om de reden dat ze er echt goed over nagedacht hebben en ik zie dit dus niet als negatief, je leven veranderd je vrijheid en je kunt het niet meer terugdraaien, wil je dat of niet en niet alleen om de lasten, maar ook om de verantwoordelijkheden die het met zich meedragen, je cariere en doelen die je voor jezelf wilt waarmaken. Mensen zullen er ook voor kiezen geen kinderen op deze wereld neer te willen zetten, bang voor hun toekomst etc.

Andersom is vaker het geval, er niet over nadenken en maar gewoon aan kinderen willen beginnen omdat het erbij hoort, vrienden om je heen het al heeft, het van je verwacht wordt, en je ouders graag grootouders willen worden.

Tot slot wat is wijsheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de belangrijkste reden is;voor geld, en ook de mensen willen om genieten heben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hun verleden, de toenemende criminaliteit of hun toekomst..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik heel vaak hoor, maar waar ik het overigens niet mee eens ben, is dat men in deze wereld geen kinderen wil zetten. Ik ben het daar niet mee eens omdat ellende van alle tijd is. Historisch gezien hebben wij het nu beter dan ooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar goed dat er in onze tijd een keuze bestaat tussen wel of geen kinderen krijgen. (De genen die ze niet kunnen krijgen uitgezonderd)

Anders zouden er een hele boel slechte ouders bij komen.
Ik vind wel dat mannen toch wat onder druk worden gezet door de dames wat betreft kinderen krijgen....gevoelig punt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mogelijk overdragen van erfelijke aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat volgens mij nog niet genoemd is: het niet aankunnen van een kind omdat je (geestelijk) ziek bent (niet te verwarren met de erfelijkheid van de ziekte).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom wel: bang alleen achter te blijven, religie, traditie.
waarom niet: geen geld/intresse/gezondheid, of met een motief vanuit een ideologie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je levert natuurlijk een stukje vrijheid in als je kinderen "neemt"en als je je carriere erg belangrijk vind is er geen plaats voor een kind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik niet voorbij zie komen : "geen voortplantingsdrang".

Ik zie de meeste redenen om wel kinderen te hebben gewoon als een sentimentele verklaringen. Het gaat enkel alleen om de drang om je voort te planten. Je denkt dat je nobele redenen hebt maar wat je genen betreft gaat het maar om 1 ding : fokken ! Zo niet, dan zouden er heeeeeeeel wat meer kinderen geadopteerd worden of een goed plekje als pleegkind kunnen krijgen.

Het draait niet om kinderen; het draait om genen verspreiden !

Sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voortplantingsdrang is de reden waarom mensen seks hebben. Mensen die geen kinderen willen hebben daar bewust voor gekozen, onbewust willen ze het nog wel en gaan ze door met zin in seks hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb NIET bewust gekozen om geen kinderen te hebben. Ik heb er gewoon nooit behoefte aan gehad. Geen voortplantingsdrang. Seks is leuk maar zeker niet onmisbaar. :-)
Maar als je er diep over nadenkt en induikt zou je inderdaad kunnen stellen dat "zin in sex" ook gedreven wordt door lichaamsprocessen met als doel voortplanting.....
Ik ken ook mensen die er voor kiezen geen kind te nemen omdat ze vinden dat er al genoeg mensen zijn in deze wereld. Als je ziet hoe slecht de natuur behandeld wordt door de mens omdat deze de behoeftes van alle mensen moet voorzien ten koste van de natuur, kan ik dat best begrijpen. Ze zouden dan best wel een kind willen adopteren, hiermee geven ze dat kind ook een kans op een veel beter leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zijn het er meerdere en per dag verschillen ze van plaats op de ranglijst.

- de vrouw is negen maanden zwanger en
- een vrouw moet bevallen (ik dus) en dat doet pijn
- een bevalling is gevaarlijk: vrouw of kind kunnen sterven
- je houdt meestal meer van je kind dan van je partner. Dat zou ik niet eens aankunnen!
- je kunt de eerste tijd nauwelijks slapen omdat je kindje huilt
- je leven verandert voor altijd en niet altijd gunstig
- het kost ontzettend veel geld en tijd
- je kunt een ziek of gehandicapt kindje krijgen
- je kindje kan doodgaan door een ongeluk
- je kind kan een crimineel worden of gewoon 'mislukken' in de maatschappij
- zelfs met kinderen weet je niet zeker hoe je ouderdom verloopt; je kinderen kunnen emigreren, verhuizen of gewoon niet de noodzaak zien van een bezoekje.
- er zijn al zoveel kinderen op de wereld; als je er eentje wil opvoeden, zou je een adoptiekind moeten kiezen
- kinderen zijn milieubelastend; ze stoten CO2 uit en je hebt extra voedsel- water- stook-kosten
- bij een eventuele relatiebreuk zijn kinderen de dupe
etcetera etcetera
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ze van hun vrijheid genieten en het niet willen opgeven voor een kind.op vakantie gaan,uit eten lang slapen in het weekend,stappen.
Sommigen geven toe dat ze het financieel niet aan kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hebben toch het idee dat hun leven in beslag wordt genomen, want ze kunnen niet meer 'doen'(wereldreis maken (moet je wachten tot ze opgegroeid zijn), uitgaan, veel werken) en 'worden' (beroemde popster, succesvolle zakenman/vrouw) zonder dat ten koste gaat van de opvoeding van de kinderen (dus de hoeveel tijd en aandacht die je aan ze besteed). Zo kijk ik er tegenaan. Ik beeld me in hoe het is om nu kinderen te nemen (ik ben nu nog veel te jong, maar ik beeld het me in over 10 jaar bijvoorbeeld) en dan denk ik: Dit kan ik niet meer, dat niet meer. Ik denk dat veel mensen met die moeilijke keuze zitten. Want er zijn natuurlijk wel weer andere, leuke, volwassen dingen die je wel kunt doen met kinderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerbeste wat je voor het milieu kunt doen is vooral geen kinderen nemen.

Dan kun je met een glimlach op de lippen en terwijl de buren toekijken, met een gerust hart al je verfrestjes door de gootsteen spoelen en nog ben je goed bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) zit veel in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Midas heeft het zelf in praktijk gebracht en heeft geen kinderen. Ik ben fan van die man... ;-)
Waarom zou men ze het leven willen aandoen, maar goed dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 6,8 miljard mensen op deze wereld. Niemand zal mijn kindjes daartussen missen, en ik heb ook gewoon de behoefte niet.

Puur rationeel gezien blijkt in de praktijk ook dat romantische sprookjes niet altijd "lang en gelukkig" eindigen. 1 op de 3 huwlijken eindigt in scheiding, en het bestaan van clubs als Fathers 4 Justice en de inhoud van onderstaande brief bewijst dat iemand waar je nu heel gelukkig mee bent, zich vreselijk tegen je kan keren. Ook kindjes zijn daarvan de dupe.