Wat zou er gebeuren?

Als we allemaal iets deden wat niet mag, zoals een bank overvallen of iets dergelijks. Is het dan mogelijk dat je van een land (nl in dit geval) 1 grote gevangenis maakt of ....?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als iedereen het deed dan zou uiteindelijk het recht van de sterkste gelden, de sterkste zal meer macht proberen te verkrijgen door volgelingen te zoeken, zo zullen er gropen mensen ontstaan, deze zullen weer uitvechten welke het sterkst zijn en zo krijg je grotere groepen gelijkgestelde vervolgens zulke grote groepen dat je het landen gaat noemen. En vervolgens ben je (het zal een paar jaartjes duren, maar toch) weer terug bij af en zal het leventje verder gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ant Vraag1: Dan krijg je een enorm lange rij bij de bank. Sowieso is het dan niet nuttig aangezien de bankmedewerkers dan eerst de bank zullen overvallen. Antw vraag2: Ik vraag me ook af of iemand mee nog kan veroordelen als die zelf crimineel is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als we allemaal deden wat nu niet mag dan mocht het dan wel en was het niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gebeurt nu al. Dat is nu al het geval. Kijk in jezelf doe jij niet dingen die je niet mag? En ja het is binnenkort hier in NL een grote gevangenis.

En weet dat zij die voor de tralies zitten net zo gevangen zijn als zij die achter de tralies zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zou er anarchie uitbreken.
En de lol zou er snel afgaan, kijk naar jezelf, je vrienden, buren etc bijna allemaal vinden ze het prettig dat er veiligheid en orde is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou jj het prettig vinden om te leven in een land waar je je leven niet zeker bent? Als je een verkeerde opmerking maakt tegen iemand, heb je grote kans in elkeaar geslagen of erger te worden, immers: iedereen doet het. En iedere keer thuis komen om vervolgens te merken dat je huis weer is leeggehaald. Lijkt me niet prettig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nah. lijkt me wel grappig, nee serieus je heb gelijk.
Dat heb je binnen de korste keren eens een echte dictatuur, zoals nederland nooit gekend heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. je krijgt discussie over de vraag wat is goed wat is fout
2. je krijgt anarchie
3. als iedereen dit langer vol zou houden zal deze levenswijze al gemiddeld worden beschouwd. Zie 1.
4. als iedereen het doet, doen ook de wetgevers en wethouders het en is het dus niet meer een misdaad. Zie 1. en 2.