Ik heb een studieboek aan iemand gegeven uit goed vertrouwen. Hij zou die een aantal dagen later betalen. Niet gebeurt en nu?

Die jongen zou mij het boek uiterlijk een week later betalen. Heeft hij niet gedaan. Hij reageert niet op mailtjes en ik zie hem ook nooit meer.

Boek kwijt, geld kwijt?

Toegevoegd na 2 dagen:
Kleine update!

Wonder boven wonder kreeg ik vandaag een mailtje vol excuses en bovendien vertelde hij dat hij het geld na de 24e (studiegeld) overmaakt.

nog steeds een beetje wantrouwig, met een beetje hoop!

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik ga de vraag vanavond sluiten. Studiegeld komt altijd omstreeks de 24e dus helaas kan ik jullie de afloop niet laten weten. Bedankt voor alle tips en tricks!

Ik kies geen beste antwoord omdat elke hint een beetje heeft geholpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg: kom maar op met de informatie die je hebt dan gaan we 'm eens opsporen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je zijn familie? Bel zijn moeder! Maak er in ieder geval werk van en laat het er niet bij zitten! Dreigen met aangifte bij de politie is de volgende stap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ondertussen, ja het is een bekeden van me, maar ik zie hem nooit meer. Hebben 3 jaar samen een opleiding gedaan. @suus: die jongen (en ik ook trouwens) woont al jaren niet meer bij zn moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@J0ve. als ik er niet uit kom dan proberen we dat whaha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Niels gezien je laatste bericht.
We duimen voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop van harte dat je je boek of het geld terugkrijgt.
Succes!

Antwoorden (7)

In principe is dat verduistering. Je kunt er aangifte van doen. Maar de kans dat je daarmee je boek terugkrijgt is niet zo groot.
bamibal
12 jaar geleden
U heeft een mondelinge koopoveréénkomst gesloten met die jongen, daar moet hij zich aan houden.
Ja u kunt de deurwaarder of een incassobureau op hem afsturen, maar dan komen de kosten boven het gewin.

Het beste kunt u naar hem toegaan en hem de keus laten ,of dat boek betalen of dat boek terug, en dat u niet eerder weg gaat tot dit geregeld is.
Zou ik even een hele grote vent meenemen als "getuige".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf de grote vent. ruim 2 meter.
Maar ik snap wat u bedoelt :)
Het enige wat je kunt doen is een beroep op zijn fatsoen. Ik vrees dat je je boek kwijt bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hem helaas nooit weer. En mail reageert ie niet op
Men kan wel zeggen dat je met aangifte niks bereikt maar toch aangifte doen, de politie zal er zekers geen hoofdzaak van maken maar men zal eerder proberen contact te leggen met deze persoon en om opheldering vragen aan hem over hoe en wat en hoe hij denkt dit op te gaan lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat niet om honderden euro's. VOor enkele tientjes durf ik haast geen aangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Niels, ik denk dat je mijn antwoord niet goed hebt begrepen.
Ik zal het iets anders uitleggen.
Als je naar de politie gaat en je zegt dat je aangifte wilt doen van verduistering, dan zal men dus vragen over hoe en wat.
Als men hoort dat het over een studieboek gaat, zal men vaak geen aangifte opnemen (terwijl men dat eigenlijk wel moet, maar goed, dat terzijde) maar zal men proberen in contact te treden met die persoon en hem ontbieden op het bureau om tekst en uitleg te geven en hem tevens vragen hoe hij dit gaat oplossen.
Hem zal ook worden medegedeeld dat dit een criminele daad is en hij hier voor strafrechtelijk kan worden vervolgd. Vaak is dit al genoeg om het probleem op te lossen en zal hij of het boek terug geven of jouw de betaling doen toe komen die van jouw is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie zal zich hier niet mee bemoeien...laat staan naar die jongeen toegaan en de les lezen.
Hij is zijn boek kwijt. Hoe jammer dit voor hem is.
Een zeer terechte min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kikobob, personen zo als jouw hebben hier geen plek. Laat wel zien dat jij totaal knowledge hebt, daar ik op deze manier wel mijn goederen heb terug gekregen waar van de waarde niet hoog was.
Dus, jouw comment slaat totaal nergens op, geen knowledge of wat dan ook. Misschien eens tijd voor jouw om ergens anders te gaan trollen dan op deze site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens terug naar de lagere school on Nederlands te leren. Da's punt één!
Twee: leer met kritiek omggaan. Ik ben een van de weinigen hier die haar minnen altijd toelicht. Daar is karakter voor nodig. Dit ontbreekt bij jou. Alleen een slecht antwoord een een grote waffel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is "leer met kritiek om te gaan", niet omggaan.
Iets met een ketel en zwart...
Das punt één.
Tweede punt, het is dan altijd nog "omgaan", niet "omggaan".
Ik heb geen min gegeven dus ik kan dus ook niets toelichten. Dank je, ik heb weer heerlijk gelachen. Als je zelf geen ervaringen hebt met dit soort dingen, waarom post je dan kritiek? Ik heb er wel ervaring mee, dus heb dan ook motivatie om dan dit te adviseren.
Tevens heb jij ook niet gelezen wat ik heb geschreven, ik schreef overduidelijk dat de politie geen aangifte hier van zal opnemen, maar de persoon zal ontbieden om op het bureau te verschijnen.
Volgende keer eerst eens goed lezen wat er staat. Dag lieve schat, fijne dag gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens je een gezellige Carnaval ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx, helaas geef ik echter helemaal niks om carnaval. Slaap ze, voor mij is het in elk geval tijd om de oogjes dicht te doen. #nohardfeelings
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You're a good sport!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wíth character I might add.
Slaap ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Ik denk dat de grote waarde van deze vervelende zaak is dat je er van leert. (geldt voor alles in het leven (-; )
Zie de prijs maar als lesgeld. Mensen moeten vaak veel meer metalen voor lessen. Neem je verlies en voortaan contant. En laat het maar los, je wordt er stik-chaggerijnig van en dat is niet goed voor je gezondheid.

Toegevoegd na 1 uur:
tijpfoutje metalen moet natuurlijk betalen zijn.... sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hem al eens opgebeld? Berichtjes worden vaak weggedrukt maar een telefoon wordt wel vaak opgenomen. Als jouw nummer bij hem bekend is en hij dit bij herkenning niet te woord wil staan, leen eens even kort een mobieltje van een vriend ofzo met een voor zijn mobiel onherkenbaar nummer. Als je hem eenmaal aan de lijn hebt, moet hij wel antwoorden en vaak zal je dan horen dat hij het gewoon vergeten is. In elk geval weet je dan meer en misschien is het ook wel zo?
Je kunt hem er dan tenminste op aanspreken evtl onder dreiging van 'Twitter' voor het geval dat hij dan weer niet reageert. Je voelt je dan 'geroepen' om anderen te waarschuwen voor zijn gedrag.
Dit wil niemand graag dus....Hopenlijk heeft hij veel volgers, dan is hij alvast gewaarschuwd.(^0^).
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb helaas zijn telefoonnummer niet :) En Twitter ken ik niet helaas ( ja van naam haha)
amc
12 jaar geleden
Een telefoonnummer is te achterhalen. Misschien heeft hij wel facebook ofzo en anders staat zijn nummer wel in het telefoonboek of heeft een kennis van hem dit ook.
Google eens op zijn naam/adres en kijk eens op
http://geheimnummer.hasse.nl/
of kijk op;
http://www.detelefoongids.nl/?edsacid=branded
amc
12 jaar geleden
Helaas is het geheime nummer inmiddels niet meer te achterhalen.
mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig maar een stuk moeilijker aan te tonen.
daarbij zal er 'werk' van moeten maken (over een studieboek doet men dit over het algemeen niet snel)

als je dan ook nog niet weet wie deze persoon is en waar/hoe je hem kan bereiken ben ik bang dat je met lege handen staat idd.

misschien dat je via een naam en opleiding bv wat aanknopingspunten kan vinden om deze persoon te traceren?