Waarom bepalen we in 1 oogopslag aan het gezicht alleen of iemand een man of vrouw is (ervan uitgaande dat iemand geen baard/snor heeft)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De grootte van de vrouwelijke schedel is gemiddeld slechts tweederde van die van de man. Er zijn nog meer structurele verschillen. Het mannenhoofd heeft meer geprononceerde wenkbrauwbogen en kaakbeenderen. Hij heeft ook een grotere, langere en bredere neus. Dat komt voor een deel doordat hij in alle opzichten groter is – hij moet meer zuurstof in zijn longen zuigen om het extra lichaamsgewicht te kunnen dragen. Tijdens de adolescentie worden we ons het meest bewust van de sekseverschillen. De lippen van jonge vrouwen lijken voller dan die van jonge mannen. In de puberteit word de mannelijke huid ruwer. Onder invloed van testosteron worden de poriën grover en begint de baardgroei – de gemakkelijkste manier om mannen en vrouwen van elkaar te onderscheiden. De wenkbrauwen van mannen zijn forser. Vrouwen daarentegen hebben niet zoveel beenmassa, maar hun ogen zijn opvallender. De oogbal is bij mannen en vrouwen praktisch even groot, maar omdat bij vrouwen de wenkbrauwboog
hoger ligt, het voorhoofd rechter is en de wenkbrauwen dunner zijn, lijken de ogen groter. En dat is zelfs zonder eyeliner alzo!

Doordat wij in de loop van ons leven talloze gezichten hebben gezien heeft ons intern visueel systeem al deze gegevens opgeslagen en geeft ons in 90% van de gevallen de juiste informatie na die ene oogopslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Energie die zie je, en sterker nog dat zie je van een plaatje, dat zie je van een persoon van achteren...

Zo zie je ook meteen of die persoon leeft of niet...

En ik zeg je, niet iedereen kan dat, maar het kan, je kunt meteen zien of die persoon in liefde leeft of in haat en nog veel en veel meer dingen ook nog...

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat allemaal in minder dan een paar milli-seconden ook nog... De hersenen zijn daar voor ontworpen zelfs... ¾ van je hersenen doen ALLEEN maar deze eigenschap verwerken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er wel meerdere oogopslagen nodig om het te kunnen zien.
want heel soms vergis ik mij ook wel eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo noemen de mensen mij als ze mij roepen...Hé Muts kom es!
En dan kom ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL :)
Je ziet in de ene oogopslag behalve het gezicht ook de haardracht en dat zegt vaak ook wel iets.

Maar er zijn wel eens twijfelgevallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gezicht meestal het eerste is waar je oog op valt. Je ziet iets en ergens in je hersens word een bepaalde klik gemaakt over het mannetje/vrouwtje ding. Mocht het iemand zijn die niet zo heel duidelijk man of vrouw uiterlijk heeft, dan moet de tweede oogopslag of misschien nog wel meer oogopslagen uitsluitsel geven. En soms is het zelfs nodig om er op een andere manier achter te komen of iemand man of vrouw is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan wenkbrauwen ogen en wimpers en haar zie je in een oogopslag of iemand een vrouw of een man is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je wenkbrauwen wimpers ogen en haar tog bewerken
en extra voor de haar bv: een pruik ?
De stem, de manier hoe ze lopen, taalgebruik, voor de mannen behaarde armen/benen/handen (meestal).
Maar je kan niet altijd precies weten of het een man of een vrouw is.Want soms zijn ze zo goed verkleed dat je gewoon denkt dat het een vrouw of een man is.