Hoe bel je de politie aan boord van een vaartuig op zee?

Ervanuitgaande dat je mobiel het naar verwachting niet meer doet en je een slachtoffer van iets wordt?

Het gaat zeker niet zoals je vanuit huis doet met je huistelefoon. Dus hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Daar voor heb je de marifoon of de satelliettelefoon. In beide gevallen kan je gewoon 112 bellen:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/vraag-en-antwoord/hoe-werkt-het-alarmnummer-112.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marifoon en die moet dan op kanaal 16 staan het algemene noodkanaal op zee luisteren alle schepen die ook af om te kunnen assisteren.
Op zee heeft de politie weinig zin want die hebben daar ook niks te zeggen tenzij het schip in de territoriale wateren zijn zeg maar vlak bij de kust