waarom zijn vrijwilligers bij het dierenasiel (bijna) allemaal vrouwelijk?

opvallend is dat de vrijwilligers die bij het dierenasiel werken (bijna) allemaal vrouwelijk zijn.
waarom is dat, is dat toeval ?

Toegevoegd na 5 dagen:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Omdat mannen gemeen zijn. Zij willen uitblinken, en een grote zak met geld hebben, en een dure auto (om diertjes mee dood te rijden, en te patsen)! Dat kan niet bij vrijwilligerswerk. En de lieve diertjes waar wij vrouwen om geven, willen ze vertrappen, omdat zij aandacht opeisen van de vrouw, aandacht die zij dus niet aan de man geeft, resultaat: Minder sex. Maar leuke vrag +
Ik denk dat het echte antwoord er al tussen staat :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@heerv: ik zou je zó willen plussen! :))
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha, ik had verwacht dat dit als "ongepast" gemeld zou worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet door mijn hoor! :D

Het beste antwoord

Gemiddeld zijn vrouwen meer geneigd tot zorgen. Maar vrouwen zijn ook sneller geneigd om werk te doen zonder daarvoor betaald te willen krijgen, als ze het belangrijk vinden. En wellicht zijn vrouwen so wie so (gemiddeld, natuurlijk) wat gevoeliger voor "zielige diertjes" dan mannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de gemiddelde vrouw heeft meer tijd voor vrijwilligerswerk dan de gemiddelde man.
veel vrouwen werken parttime en hebben daardoor wat tijd over.
andere vrouwen zijn thuis met de kindjes, en vinden het fijn er een paar uurtjes uit te zijn als die op school zitten.
verder zijn simpele zorgtaken van oudsher het terrein van de vrouw.
ook in de humane zorg zie je dat verzorgenden en verpleeghulpen meestal vrouw zijn.
11 jaar geleden
Het oerinstinkt van vrouwen is zorgen en moederen.
Het oerinstinkt van mannen is zijn gezin beschermen en onderhouden.
je kunt je hezin niet onderhouden met vrijwillihers werk dus hier kijken ze vaak niet naar om. plus verzorgen vinden ze een 'vrouwentaak'