zijn er ook mensen die geen kerst of iets dergelijks vieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker, bij de Indianen in Peru doen ze dat niet... Ze vieren wel iets anders op een andere datum...

Hier zit er zo een. Ja, dus, die bestaan.

Jehova's getuigen vieren ook geen kerst.

Hier is er ook een.Ik háát feestdagen!

Zoals Jill al zegt; Johova getuigen. Mensen met een geloofsovertuiging die nemen dat Jezus niet de zoon van God is, zoals de joden. Toegevoegd na 23 seconden: nemen = menen.

ja hoor... islamieten vieren geen kerst, joden vieren geen kerst, deva viert geen kerst... ga zo maar door...

ja hoor, er zijn mensen die niet van kerst houden. En of er niet in geloven en daarom niet willen vieren.

Ja er zijn groeperingen die Kerst niet vieren.

Ja hoor die zijn er zeker. Er zijn Nederlanders die geen kerst vieren omdat ze het geen feest vinden maar bv onzin. Of ze voelen zich alleen, of willen gewoon niet meedoen met het commerciele gebeuren. Ze kiezen er vaak bewust voor. Er zijn ook bepaalde religieuze groepen die er bewust niet aan meedoen, moslims bijvoorbeeld of mensen in derde wereld landen. Kerst vieren is niet verplicht en ieder staat dan ook vrij om het te doen... of niet.

Het klinkt erg, maar er zijn ook mensen die niemand hebben om kerst mee te vieren, dat kan ook nog. Ik hoor daar gelukkig niet bij, maar die zijn er wel. Er zijn dus ook veel mensen die er niet bewust voor kiezen om het niet te vieren, maar die de keus niet hebben. Ze zullen dan veelal voor de buitenwereld zeggen dat ze het niet leuk vinden (het onzin vinden), of dat ze het een commercieel gebeuren vinden. Dat is feitelijk niets anders dan een schuldgevoel wegpraten. Voor de buitenwereld willen ze het afdoen als iets waar ze bewust nee tegen zeggen, terwijl dat niet zo is.

Feestdagen zouden verboden moeten worden. Ik vindt het een feestdag als in het voorjaar de zon een beetje warm is en de vogels vrolijk fluiten en de straten druk zijn met opgewekte mensen. Nu is er niets aan om de hond uit te laten in een lverlaten park, met enkele mensen die schuifelen i.v.m. de gladheid en kleumen vanwege de gure wind. De dagen van eind december zijn voor mij het voorbeeld van onaangenaamheid.

Ja die zijn er. De zwerwers ,onder de brug. Die weten vaak helemaal niet dat het kerst is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100