Weet iemand of passieve euthanasie in Duitsland is toegestaan in welke vorm dan ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er was laatst een documontaire over
Volgens mij mocht het maar met veel haken en ogen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Het beste antwoord

Sinds een jaar of 2 zijn de regels voor wat betreft passieve euthanasie opgerekt, als gevolg van een uitspraak van het Bundesverfassungsgericht in Karlsruhe. (zeg maar een soort Hoge Raad) In principe draait het bij passieve euthanasie nu alleen nog maar om de wil van de betrokkene.

Hier kun je er meer over lezen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/987252/2010/06/25/Duitsland-versoepelt-euthanasie.dhtml