Zijn er ook jongens die in de vrouwelijke geslachtsrol leven en ook zo kleden etc, maar zich niet laten opereren en geen hormonen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, ik ken wel iemand die een tijd zo geleefd heeft. Maar die gaat nu volledig als vrouw door het leven, met kleding en pruik, en dacht ik binnenkort beginnen met het hele proces naar vrouw, met hormomen en dergelijke.

Het beste antwoord

Hey hallo,

Ja die zijn er wel hoor. Maar naar mijn mening zijn dit geen travestieten zoals hieronder word beweerd. Een travestiet is namelijk iemand die zich maar af en toe als een vrouw kleed en hier komen vaak seksuele gevoelens bij kijken. Wat jij bedoeld is denk ik of je een transseksueel kan zijn, zonder een operatie te hoeven ondergaan wanneer je een man bent? Nou dit kan wel hoor, er zijn veel transseksuelen die bijvoorbeeld het geld niet hebben voor een operatie, of het gewoon een te enge grote stap vinden, met hierbij ook risico's voor de gezondheid. Wat er ook nog bestaat zijn mannen die zich als vrouw kleden in het dagelijks leven, als de uiting van een spelletje in de SM. Waarin bijvoorbeeld de vrouwelijke meesteres eist dat haar man elke dag vrouwenkleding draagt. Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker, travestieten.
10 jaar geleden
een ander alternatief woord;
Iemand die zo door het leven gaat wordt ook wel een 'crossdresser' genoemd.

Deze term wordt liever gebruikt door deze mensen omdat travestie vaak met seksuele uitingen te maken heeft, en bij een crossdresser hoeft dit niet per sé het geval te zijn

http://nl.wikipedia.org/wiki/Crossdressing
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
"met seksuele uitingen te maken", nee, maar de meeste mensen kunnen bij m/v alleen maar aan seks denken.
Crossdresser is de engelse vertaling van Travestiet.
tra=trans, vesta=kleding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Engelse taal wordt er een onderscheid gemaakt tussen 'transvestism' en 'crossdressing'. Dit is ontstaan omdat er in de jaren 1970 een groep zich niet kon vinden in de term 'transvestism'. Het woord 'transvestism' wordt meer geassocieerd met seksuele opwinding of met seksueel fetisjisme. Om het verschil aan te geven is het woord ‘crossdressing’ ontstaan.