Hier in Nederland ligt alles meteen plat als er een sneeuwbuitje valt.Hoe doen ze dat dan in bijvoorbeeld Rusland ?

Het openbaar vervoer rijdt met vertraging of gewoon helemaal niét en op de snelwegen staat het nagenoeg vast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland is de mobiliteit gebaseerd op de maximale benutting van de hoeveelheid asfalt die er tussen de steden ligt. Die maximale benutting wordt gemeten onder normale omstandigheden, en dat is: geen regen, geen sneeuw, geen mist.

Zodra de condities ook maar iets verslechteren, loopt het verkeer in de spits vast omdat de wegcapaciteit afneemt door het slechtere weer.

En het openbaar vervoer is op dezelfde manier gebaseerd op functioneren bij optimale omstandigheden: als er 1 wissel zit vastgevroren, dan loopt de hele planning in het honderd, en als er een paar wissels vol met sneeuw zitten kan dat probleem niet worden opgelost met simpele uitwijkmogelijkheden, omdat het veiligheidssysteem strenge eisen stelt aan alle aanpassingen aan het gebruik van de rails.

Oftewel: het mag hier nooit meer sneeuwen, regenen, bladeren moeten worden vastgelijmd aan de bomen, en mist is al helemaal uit den boze. Alleen dan gaat het goed met ons logistieke en mobiliteitssysteem in Nederland...

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh... in Rusland rijdt de bus gewoon iets later. En in Rusland is er veel vaker sneeuw, dus het systeem is niet gebaseerd op altijd schone wegen, het systeem houdt al rekening met de problemen die er standaard zijn.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1

Andere antwoorden (6)

Daar zijn ze het gewend, daar oefenen ze een half jaar, bij ons is het maar één keertje per jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup +1 Hé toch weer je oude plaatje erbij gepakt?
In Nederland is men wat dit betreft niets gewend en totaal niet voorbereid. Het gevolg is paniek voetbal.
In landen, zoals Rusland, maar ook Oostenrijk, Zweden, Finland etc etc, weet men niet beter en houd men hier rekening mee.
Ze zijn erop ingesteld en het wordt daar over het algemeen heel normaal gevonden dat je dan wat later bent.
Zo weet ik van kennissen in Noorwegen dat ze een uurtje eerder opstaan om eerst sneeuw te ruimen en de auto "uit te graven" en dan pas naar het werk te gaan. Ook gaan ze vaak weer eerder naar huis om zo weer enkele voorbereidingen voor de volgende dat te treffen.
Hier tegenover staat dat ze in het voorjaar en zomer vaak langer doorwerken bij hun werkgever om de verloren uren van de winter weer te compenseren.

Een mooi en goed werkend systeem waar je in Nederland (helaas) niet mee kan aankomen. De doorsnee werknemer hier in Nederland zit teveel tussen de 8-5 tijden waardoor ze allemaal tegelijk het schaarse beetje asvalt opwillen. Blijkbaar neemt men niet de moeite om te naar hun baas te bellen en te zeggen dat ze wel een uurtje eerder of later komen en dit vervolgend aan het einde van de dag te compenseren door iets eerder of later dan normaal weg te gaan.

Maar het voornaamste is dus: Men is het niet gewend en totaal niet op ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het 9-5 principe is er gewoon ingeramd, daar komen we naar het schijnt niet meer vanaf. En dat we er niet op voorbereid zijn, is inderdaad ook zo. Je merkt dat maar al te goed aan het (erbarmelijke) weggedrag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
In Nederland is men gewend dat alles geregeld is en alles precies op tijd gebeurd zoals het is gepland. Als dat dan een keer niet gebeurt, door bijvoorbeeld een flinke sneeuwbui, dan is iedereen over de rooie doordat alles niet gaat zoals het gepland is. In veel buitenlanden is men gewend aan het feit dat niet alles overgeregeld is zoals in Nederland en staat men er niet van te kijken dat iets niet volgens het boekje gaat. Het probleem zit dus ook tussen de oren van de Nederlanders in Nederland. Een beetje relaxer met de feiten omgaan zou heel wat stress schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In andere landen waar het veel sneeuwt zijn ze er veel beter op voorbereid. en het belangrijkste zij hebben allemaal veel meer materieel en zij zijn er ook veel meer mee bezig dan wij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn, maar neem maar van mij aan dat het puur uit veiligheidsoverweging is. Ze kunnen het risico niet lopen om ongelukken te veroorzaken. Dan zullen jullie meteen weer klaar staan met een hoop commentaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou niet veel beter hoor:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5619628/__Filerecord__1700_kilometer___.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-p +1