Moet jij soms ook mee doen met de Gekte om je heen, om Normaal gevonden te kunnen worden?

Soms weet je beter, maar op een bepaald moment wordt je niet begrepen door meerderheid om je heen die gelijkgestemd zijn.Ga je dan toch even mee door hun "taal" te spreken om "Normaal" gevonden te worden, terwijl je dan nog steeds beter weet, of blijf je bij je eigen visie, met als risico uit de groep gestoten te worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik blijf bij mijn eigen nomenclatuur, mijn eigen gevoel en mijn eigen visie... En iedereen die dat niet kan volgen, die mag van mij weg... Ik ben wie en wat ik ben, zing zoals het gebekt is en iedereen die ermee om kan gaan, mag blijven... Zo sta ik in het leven en daarom zijn zij die bij mij komen waardevol... En heb ik nooit problemen met vrienden, ouders, kinderen, buren, familieleden of vreemden... Is dat niet intelligent zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies... duidelijkheid boven alles...

Andere antwoorden (16)

Ja.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nou is het wel een heel kort antwoord geworden.

Moeten is wel een heel sterke term, maar ik voel me soms inderdaad bijna gedwongen om me te conformeren aan de mening van velen simpelweg om niet zo uit de toon te vallen.

Ik blijf mijn eigen visie (of het gebrek daaraan) wel houden, maar laat dit in de praktijk niet altijd merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer uit gemakszucht denk ik, ik heb mijn antwoord ook maar een beetje uitgebreid.
Neeee, Je bent wie je bent !!En wat is normaal?
Als de groep jou niet respecteerd om wie je bent of om wat jij vindt ,dan trek je je conclusies.Je mag altijd je eigen visie hebben.Het zegt meer iets over de groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Nee, dat doe ik niet. Ik blijf mezelf. Of ze dat leuk vinden of niet. Als ik zin heb om gek te doen doe ik gek, ben ik heel serieus, dan moeten ze 't daar mee doen. Ik ga geen toneelstukje opvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het was heel moeilijk om dit te doorbreken maar ik doe niet meer mee als ik het er niet mee eens ben. Eerder voelde ik me heel vervelend en paste me aan. Maar daar kwam ik van terug. Ik leefde eigenlijk meer met de gebruiksaanwijzing van een ander. Nu is dat niet meer zo en ik ben hier ook blij mee. Dan maar soms een vreemde eend in de bijt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt in sommige situaties inderdaad gedwongen om bepaalde gewoontes over te nemen om bij een groep te horen.
Maar meestal doe ik gewoon mijn eigen ding, ondanks dat dat betekend dat ik niet bij een groep hoor. Ik ga liever mijn eigen weg dan dat ik moet luisteren naar iemand die heel hard kan schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer altijd jezelf te blijven en voor je eigen standpunten te gaan. Toch begrijp ik de situatie heel goed waarin je af en toe een compromis moet sluiten omdat je nu eenmaal in een groep functioneert. Dit maakt deel uit van het groepsproces, soms moet je wat water bij de wijn doen, maar als het echt tegen je gevoel in gaat moet je anderen toch proberen te overtuigen van je standpunt en daarbij duidelijk verwoorden waarom je moeite hebt met de andere visie. Soms moet je een beetje geven en soms een beetje nemen, maar geef nooit zomaar bij omdat je anders niet binnen de groep past. Als het niet anders is, hoor je gewoon niet bij deze groep waarin je niet jezelf kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, soms zit je tijdelijk in een groep waarin je niet thuis hoort (school of werk) en dan moet je wel eens wat gas terugnemen, maar maak er geen gewoonte van.
Nee!

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik hoop oprecht en van harte dat dit antwoord voor jou (conform de GV-regelgeving) 'kennisvermeerderend' is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die tijd heb ik gehad. het leverde meer negatief dan positief op.
Wat het me wel opleverde was een duidelijker beeld van me zelf. En toen wist ik, mijn visie die volg ik en dat was een goede keus.
Het uit de groep vallen was minder erg dan dat ik dacht, er kwam een betere groep voor terug.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Been there, done that, doesn't work!

Wees trouw aan jezelf en je eigen ideeen en pas je vooral niet op die manier aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees en blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen.

En zoals er in mijn 'account kreet' staat: "Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid."

Maar even zonder deze mooie spreuken...

Het ligt er natuurlijk een klein beetje aan waar het over gaat.

In sommige gevallen kan je zeggen "nou jongen wat jullie nu aan het doen zijn weet ik niet maar ik ben weg, dit slaat nergens op."

Soms kan je dit niet zeggen en moet je het lijdzaam toezien dat ze het gewoon doorvoeren terwijl jij beter weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het heeft wel jaren geduurd voordat ik gewoon mezelf weer kon zijn en me voornam om me nooit meer aan te passen aan wat of wie dan ook.

Lekker jezelf zijn en blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, soms is makkelijker om een beetje mee te lopen. Zolang het maar niet ten koste gaat van jezelf of je normen en waarden.
Vroeger liep ik mee om de verkeerde redenen.
Tegenwoordig loop ik alleen mee uit luiheid. Omdat ik niet altijd zin heb om tegen de stroom in te zwemmen. Maar wel altijd zonder mezelf daarin te verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee in mijn geval;

Ik ben van nature niet zo'n meeloper (no offence) dus wat voor kleding ik draag of hoe m'n haar zit is mijn zaak. Maar als kind ben ik wel meegegaan in enkele rages. Maar wederom; lang niet allemaal!

Ik heb diep in de kast nog 2 Flippomappen, een Spacix- en Pokémonkaartenmap.

En, jij hebt het over "taal"; sommige woorden ben ik (dat gebeurt grotendeels onbewust) gaan gebruiken omdat vrienden die veel gebruikten of een stopwoordje hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, een oude aap moet je geen smoelen leren trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef niet mee te doen met de gekte om me heen om normaal gevonden te worden. Ik ben al gek genoeg van mezelf en ik heb er geen behoefte aan om normaal gevonden te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms wel , ja, en jammer is dat.. heb ik vaker gehad bij overheidsinstanties... dan Moet ik meegaan om in die gekte als normaal beschouwd te worden. dat zal wel herkenbaar zijn bij menigeen...
verder doe ik niet mee aan de gekte, (dat moet dan ook niet) want "normaal" is een door de maatschappij opgelegde gemiddelde standaard, en daar wil ik niet mee vergeleken worden. Iedereen is immers anders en een ieder heeft zijn eigen vrije keuze (ook al lijkt dat vaak niet zo).
enuh: de maatschappij zijn wij, jij en ik, wij met zen allen...