Omdat ze het idee hebben dat ze van alles missen.

Ik kan het me nog steeds herinneren van toen ik klein was: dan moest ik naar bed (en mijn broer nog niet) en dan hoorde ik meteen daarna mijn moeder koffie en thee zetten, en vervolgens vanuit de woonkamer de gezellige geluiden van het 'keuveluurtje', en dan wist ik óók nog dat iedereen die nog op was een koekje kreeg.

Dat gezellige 'keuveluurtje' was natuurlijk niet zo heel erg bijzonder, maar ik kon dat niet weten: ik mocht er nooit bij zijn, dus voelde ik me buitengesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Zo'n verhaal is net een oude film en het klopt helemaal! +1

Andere antwoorden (11)

Om dezelfde reden waarom iemand niet dood wil... Ze rekken het leven tot het laatst toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als iemand graag dood wil wil die dan ook graag naar bed? En vice versa?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt me heel makkelijk op vele manieren misverstaan, edoch op één manier goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prachtig ;-))) =1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
=1 = +1, vergat shift
rose
14 jaar geleden
Wederom, een diepe buiging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooooi +1
rose
14 jaar geleden
Volgens mij, Xinix, kun je iemand ook op meer dan één manier goed verstaan. Een spreker zegt vaak veel meer, dan hij van plan was te zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt helemaal...
Ze willen zo lang mogelijk blijven bij diegenen waar ze van houden. Dat is een natuurlijke gang van zaken. Het alleen zijn is niet prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagstelling: "waarom willen kinderen nooit gewoon naar bed" generaliseerd te veel vind ik. Ik ken namelijk ook kinderen die zonder moeite of mopperen naar bed gaan iedere avond.
Maar als antwoord op je vraag: Kinderen willen nou eenmaal liever opblijven en zo lang mogelijk wakker blijven. Het is niet leuk om naar bed te moeten als alle grote mensen nog gezellig beneden zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt vooral door dat ze naar bed MOETEN.
Kinderen zijn natuurlijk nieuwsgierig en ze nemen weinig van je aan.

Een leuke manier is als ze bv de volgende dag naar school moeten om ze zo lang
Te laten opblijven zoals ze zelf willen.

ze komen die ochtend echt moeilijk hun bed uit. Die schooldag wordt natuurlijk niet veel soeps.

Maar ze zijn dan zo moe dat ze voortaan gewoonvroeg naar bed gaan

Ieder geval succes mee haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen zijn heel vaak gewoon niet moe. Toen ik nog klein was was ik ook heel vaak helemaal niet moe. Je gaat toch ook niet naar bed als je niet moe bent. Als ik op mijn kleine broers en zusje moet passen mogen ze altijd nog heel lang blijven spelen, tot dat ze echt moe zijn en we vertellen dat gewoon niet aan hun moeder of me vader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben daar gelukkig nooit veel moeite mee om ze naar bed te krijgen. Het moet ook geen drama zijn wanneer ze naar bed gaan, het moet gezellig en rustig gebeuren. Ook komen ze er bij ons niet meer uit wanneer ze er in liggen. Maar beide ouders houden ook erg van slapen en in bed liggen dus misschien is het wel erfelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij in Nederland in de regel een soort vaste kinderbedtijd aanhouden, omdat we vinden of denken dat kinderen dan moe zijn en naar bed moeten, of omdat we als ouders 's avonds 'recht' hebben op een paar uurtjes zonder kinderen .(Een excuus overigens dat ik ook wel eens gebruik als ik de dames helemaal zat ben).

De pest is dat heel veel kinderen na pakweg hun zevende helmáál niet meer tien tot twaald uur slaap nodig hebben, zich een uur of twee doodvervelen in hun bed of 's morgens veel te vroeg wakker zijn. Ik zou ook niet willen dat iemand me elke avond om negen uur naar bed stuurde, eerlijk gezegd.

Mijn kinderen gaan om respectievelijk 9 (9 jaar) en 11 (14 jaar) naar bed, en zijn 's morgens om 7 uur fris en fruitig en wakker. Wel lezen ze even in bed omdat ze nog niet moe genoeg zijn om te gaan slapen, maar als het in het weekend eens laat gaat worden, begint mijn jongste om een uur of half elf te vragen of ze alsjeblieft naar bed mag. Zolang ze 's morgens wakker en uitgerust zijn, is er geen enkele reden ze veel vroeger naar bed te sturen - tenzij dus bovengenoemd, als pa en ma effe geen zin meer hebben in de kinderen om zich heen.

Overigens is het naar bed gaan een STUK makkelijker als je besluit dat er na het tijdstip dat jij kinderbedtijd acht geen leuke dingen meer voor kinderen te beleven zijn. Dus geen kinderprogramma's op teevee, geen spelletjes meer en niet meer mogen knutselen of computeren. Dan trekt dat bed vanzelf wel, want het enige dat dan nog mag eigenlijk is je vervelen of lezen, en lezen gaat het lekkerst in bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit doet mij denken aan wat mijn eigen ouders vroeger deden tijdens de ( zeilboot) vakanties, zij zetten alle horloges een uur vooruit en dan mocht ik zo lang op blijven als ik wilde ....... meestal ging ik dan eerder dan normaal naar bed ......grin maar ben het met een bovenstaande reactie eens niet alle kids maken er een probleem van het is als met de meeste zaken : "de toon"maakt de muziek ....oftewel het ligt er aan hoe je het brengt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ziet dat het bijna tijd is om te gaan slapen, voorbeeld een kwartiertje op voorhand...

Dan zeg je dat ze binnen 5 minuten in bed moeten, normaal gezien gaan ze dan NEEEEEEEE zeggen, dus laat je ze dan nog 10 minuten spelen, daarna zeg je dat het echt wel tijd is. En dat ze al langer mochten spelen dan normaal, maar ze zitten op het gewenste uur in bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig advies. Van: http://www.oppassen.be/oppasforum/viewtopic.php?id=27
Het is te gezellig.

Ze zijn bang dat jullie dan een feestje geven en zij alles missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat veel kinderen bang zijn dat ze iets missen als ze weg zijn