mijn vriend word erg gepest omdat hij uit de kast kwam met zijn homosexualiteit ik probeer hem te helpen? maar hoe?

mijn vriend is homo en word daarvoor erg gepest! ik zie hem soms met blauwe plekken omdat hij zo geschopt is. ik zit niet bij hem in de klas en snap ook niet dat mensen dat niet kunnen respecteren. ik probeer hem echt te helpen maar als ik voor hem op kom lijkt bijna niemand te luisteren! zijn ouders helpen ook en de school is ook al geinformeerd maar die doet niet veel. als hij eenmaal alleen is weten ze hem vaak te vinden. help me alsjeblieft ik wel hem echt helpen!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Hoe oud is die?
Ik wil niet heel veel zeggen maar dat is gewoon mishandeling dus er is maar 1 optie DE POLITIE en laat ze hun verdiende loon krijgen dan durfen ze het ook nooit meer te doen.

Toegevoegd na 37 seconden:
durven *
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dat zo lees is het geen woordje wat af en toe gezegd word, 1 oplossing: aangifte doen, dit is een serieus midrijf wat je meteen de kop in moet drukken. Echt aangifte doen tegen deze pesters.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve het melden bij de politie, schijnt hier geen oplossing voor te zijn. Ik vraag me af, waarom mensen zo onverdraagzaam zijn.
Er wordt toch niemand mee geschaadt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee er word zeker niemand geschaad.maar anders zijn dan de meeloper norm gebied is vaak al voldoende om je het even flink zuur gemaakt te krijgen.helaas
Naast het al genoemde melden bij politie
een een voorlichting bij jou op school over homosexualiteit misschien geen verkeerd idee.
onbekend is eng en alles wat eng en vreemd is word vaak aangevallen
COC nederland kan voorlichtingslessen geven bij jou op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat naar :(
Het is toch niet voor te stellen dat dat in deze tijd nog gebeurt :(

Je zou eens kunnen kijken bij het COC, een organisatie voor homoseksuelen, misschien hebben zij tips voor hoe je het beste kan omgaan met deze problemen. Ze hebben ook een jongerenafdeling (Jong & Out), die onder andere bijeenkomsten organiseert voor jongeren, misschien kan je vriend daar wat extra steun vinden.

Op sommige scholen zijn tegenwoordig Gay Straight Alliances, een soort organisatie van homoseksuele én heteroseksuele scholieren die samen zorgen dat hun school een fijne en veilige plek is om uit de kast te komen.
Je zou kunnen kijken of je op jouw school mensen kan vinden die samen met jullie een gay straight alliance willen opzetten.

Als je vriend aangifte wil doen, kan dat ook online bij HateCrimes, zij zijn gespecialiseerd in discriminatie en geweld die te maken hebben met homoseksualiteit.

Heel veel sterkte, voor je vriend, maar ook voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als eerse petje af voor jou dat je zo betrokken voelt bij iemand die het moeilijk heeft,da zie je niet vaak.
Wat je kunt doen behalve aangift en ander dingen die genoemd zijn is inventariseren wie er in de omgeving zijn die niet afwijzend staan tegenover homosexualiteit en probeer met hun een beetje optetrekken en een groepje te vormen je zult er het pesten niet mee op doen houden maar verminderen kan het het zeker wel doen.vergeet niet dat het grootste deel van de pesters meelopers zijn die mischien niet eens nadenken een flinke iscussie kan het meeoop gehalte ook doen verminderen.en kijk eens wie de grootste pester is en confronteer die eens flink met zijn gedrag dat kan ook nog we eens helpen.vooral niet laten zien dat je bang bent maar laten merken dat je niet onder indruk bent van zijn getreiter kan er voor zorgen dat er een ander slachtoffer gezocht word.pesters zijn vaak niet erg dapper en als je als slachtoffer ineens een bedreiging word kan het zomaar zijn dat je ineens met rust gelaten word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een hele groep die dit doet. Het markante aan deze groepen is dat als je je verzet tegen de leider, dat dan de hele groep is gebroken. Ik zou zeggen doe een zelfverdedigingscursus. Karate is ook een goede sport hiervoor. Let op: dit valt naast de aangifte en de voorlichting van het COC wat absoluut belangrijke stappen zijn! Ik probeer hier ook niemand tot geweld aan te zetten, en weet dat het geen super oplossing is. Maar wel vaak snel en effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen, ook de jonge mensen zijn dikwijls vreselijk hard voor elkaar.

Ook al zouden ze hem niet mishandelen met stompen en slaag..dan nòg zouden hun woorden hem zeer diep treffen.

Woorden zijn dikwijls scherper dan de scherpste messen..helaas..

Wat ik wil zeggen is: Zelfs als het mishandelen zou stoppen..kan/zal men nòg altijd allerlei zeer gemene opmerkingen tegen hem maken.

Je vriend heeft een vriend nodig..een vriend die kracht uitstraalt en die voor hem op de bres springt als dat nodig is..

Vermoedelijk beschik jij zelf niet over deze eigenschappen..en dient er een andere oplossing bedacht te worden.

De natuur kent twee mogelijkheden: Vechten..of vluchten..

Als hij niet in staat is te vechten..rest hem eigenlijk alleen maar de mogelijkheid van het vluchten.

Dus van deze school weg en in een andere stad/omgeving opnieuw beginnen.

Wat hij echter beslist moet doen is aangifte wegens mishandeling..want onbestraft mogen dat soort rotzakken natuurlijk zeker niet blijven.

Sterkte in je strijd en ik geef je een dikke '+' omdat je je vriend zo probeert te helpen. Dat waardeer ik zeer in jou..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat erg dat zo iets nog gebeurd zeg, joh het is 2011 jeetje wat lopen bepaalde mensen achter zeg het is geen middeleeuwen ofzo is het zo moeilijk om respect te hebben voor een ander .
en wat jij kunt doen is wees jezelf en een goed vriend/vriendin en laad merken dat jij voor hem klaarstaat
dacht iedereen maar net als jij pufff, en bij mishandeling altijd aangifte doen dat kan tegenwoordig ook geheim en schrikt ze wel af,
succes verder