Waar op internet vind ik de meeste senioren?

Ik wil een soort van klein marktonderzoekje doen onder 60+ senioren. Makkelijk is via internet natuurlijk, maar een andere optie is langsgaan bij tehuizen. Ik heb wat fora bekeken, maar die lijken allemaal niet erg druk bezocht. Heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag mij mailen. Ik ben 61.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag me mailen. Ik ben 75
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en de mensen hierboven kennen vast ook wel wat andere 60+ ers en zo kom je er wel, zeker bij een klein marktonderzoekje.

Het beste antwoord

http://www.seniorweb.nl/ is een bekende website voor senioren.

Daar kan je vast wel mensen uit je doelgroep vinden.

Toegevoegd na 1 uur:
Natuurlijk kan je ook vragen of de partij 50PLUS wil meewerken aan je onderzoek door bijvoorbeeld de oudere leden te vragen mee te doen. De website van 50PLUS is http://www.50pluspartij.nl/50plus/
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik raad je toch aan je doelgroep persoonlijk op te zoeken en uiteen te zetten waarvoor je de interviews wilt hebben.

Ouderen zijn nogal achterdochtig of achterdochtig gemaakt, wat niet zo vreemd is. Ze zijn vaak de doelgroep van kwaadwillende sujetten en persoonlijk contact bij voorbeeld via een bejaardensoos of bejaardenhuis kan deze argwaan wegnemen.
Je moet je dan wel eerst in verbinding stellen met de directie of de voorzitter, zodat deze je kan introduceren. Dan valt de argwaan weg en heb je meer kans op succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via internet zal je maar een beperkte groep kunnen bereiken. Deze groep zal dan ook nog eens niet beantwoorden aan de doorsnee 60-plusser.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via internet zal je maar een beperkte groep kunnen bereiken. Deze groep zal dan ook nog eens niet beantwoorden aan de doorsnee 60-plusser.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 60+ is nog geen bejaarde en woont al zeker niet in een bejaardentehuis.
Ivana
11 jaar geleden
Nee Pelle, daarom zette ik er ook de bejaardensoos bij. Daar mag je lid van zijn vanaf 55+.
Ivana
11 jaar geleden
De groep in het bejaardenhuis is ook 60+, want vraagsteller heeft geen bovengrens genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn ze minstens 80 daar en dus ruim boven de 60. VS heeft het ook over senioren, niet over bejaarden.
De volgende seniorensites kan ik je noemen,
www.goedenwel.nl
50plusser.nl
Hopelijk kun je hier iets mee.
11 jaar geleden
op www.nu.nl vind je de meeste senioren. Pas op: Gebruik wel een ad blocker het stikt er van de reclame!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Reclame van Tena lady? ;)
Als je een goed marktonderzoek wilt doen moet je zorgen dat je een soort doorsnee van die groep (60-plussers) bereikt. Die doorsnee bereik je niet als je naar tehuizen gaat, omdat daar de gemiddelde leeftijd heel wat hoger ligt.
Ook via internet vind je die doorsnee niet, omdat slechts een deel van de doelgroep 60-plussers online is.

Ik denk dat je je doelgroep beter op een nadere manier kunt zoeken. Misschien via een advertentie in een huis-aan-huis-krant, of via zo'n advertentiebord in een supermarkt.
Veel succes!