Ik ben uit huis gezet, wat nu ? (18+)

Ik ben vanmorgen uit huis gezet door me ouders, door omstandigheden wat kan ik doen ? waar kan ik heen ?
ik heb geen geld.. geen vervoer en ik kan niet bij vrienden of kennissen terecht !

#woonplaats : Emmeloord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
90.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door omstandigheden..... beetje breed begrip..... wellicht dat je terug kan en was het een manier om je te laten nadenken?
weet niet hoever 'de omstandigheden' het voor je hebben verspeeld en er credits verspeeld zijn, maar een goed gesprek lijkt me zinvol. iemand van 18+ met verantwoording heeft toch wel een spaarcentje of op zijn minst een bijbaantje zoals talloze jongeren? maar goed, als we niet weten wat die omstandigheden zijn is het lastig om hier een concreet antwoord op te geven denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedenk me net of er misschien een crisissituatie is met heftige ruzie en zo
Mss heb je iets van adhd?
Dat weet ik dus niet!
Dan zou je je ook kunnen melden bij je huisarts en het verhaal uitleggen
Die kan dan mss de crisisdienst inschakelen van de ggz
Die kunnen namelijk ook helpen
Maar dan moet er wel echt iets aan de hand zijn en niet gewoon een ruzie
Dar kan ik ook niet uit je vraag halen
Kun je mss meer vertellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of een kwestie die al langer loop zoals bij zoveel mensen.
thuis wonen, geen bijdrage doen (niet in huis/niet financieel) niet werken, niet sparen, niet door willen leren, niet op tijd thuis zijn, regels aan de laars lappen, etc.
(parasiteren maar als volwassen beschouwd willen worden eigenlijk) er moet gewoon een reden zijn aangezien ouders hun kind doorgaans niet zomaar uit het huis zetten, en verder dan gokken komen we niet bij een uitspraak als 'door omstandigheden" sommige omstandigheden heb je zelf in de hand, en andere niet dus antwoorden zullen erg algemeen zijn zonder aanvullende info over oorzaken en de situatie voorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk dat eucalypje gelijk heeft.
dat je ouders willen dat je nu eens zelf nadenkt, nadat je het verbruid hebt.
het is niet koud 's-nachts, dus kan je buiten slapen. koop eventueel een fleece deken bij de Wibra tegen de muggen.
en ga eerst naar een uitzendbureau voor ene baantje, en inschrijven bij de woningstichting en op zoek naar een kamer.

Antwoorden (7)

Het antwoord "met je ouders praten"heeft waarschijnlijk geen zin anders had je nu niet op straat gestaan. Het beste dat je nu kan doen is naar de gemeente gaan.

Die kunnen je het beste helpen. Elke inwoner moet een inschrijfadres hebben ivm betalen van belasting e.d.

De gemeente heeft ook zoiets als een zorgplicht voor haar burgers, alleen weet ik niet in welke context.

ZSM naar de gemeente en kijk wat hun voor je kan betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo dat is vervelend!
Je kunt je melden bij de daklozenopvang bij jou in de gemeente
Daar is ook maatschappelijk werk en die helpen je verder
Eventueel kun je kijken of die kunnen bemiddelen met jou en je ouders
Dit zullen ze niet zomaar hebben gedaan namelijk!
Wens je veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
in elke gemeente is meestal een crisisopvang. Maar het staat vaak niet onder de naam crisisopvang in het telefoonboek. Als je maatschappelijk werk belt, wordt je wel geholpen.
Crisisopvang is voor de eerste opvang bed, brood en dak.
Maar er zijn ook wachtlijsten, dus dan kan je soms alleen overdag opgevangen worden. En van nachtopvang naar nachtopvang gestuurd kan worden.

Voor de financiën moet je naar de Sociale Dienst. Om een uitkering te krijgen heb je(o.a.) een vast adres nodig. De crisisopvang kan je daar meestal ook mee helpen.
Als je een uitkering krijgt word je onmiddellijk in een re-integratieproject geplaatst, om zo snel mogelijk te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je gemeente dicht is (gebeurt veel op vrijdag) kan je naar het politieburo toe. Zij kunnen je verder adviseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de politie belt en zegt dat je net 2 mensen hebt doodgeschoten tijdens een bankoverval, komen ze je ophalen. Zo hoef je niet te fietsen, want anders fiets je echt voor niets.
Emmeloord - Noodopvang
De noodopvang is bedoeld voor mensen die tijdelijk onderdak en begeleiding nodig hebben.
Bezoekadres
IJsselmeerlaan 214
8304GN Emmeloord

Dit is een noodopvang in Emmeloord, daar kan je tijdelijk verblijven, een maximum van 3 maanden, maar behalve alleen daar een slaap plek hebben, helpen ze je ook door middel van een maatschappelijk werker.

Hij of zij helpt met je problemen, eventueel met de problemen tussen jou en je ouders oplossen en anders met de zoektocht naar nieuwe woonruimte!

In Nederland word gelukkig nooit iemand zomaar aan zijn lot overgelaten.

Maar persoonlijk zou ik toch echt je familie of ouders proberen, maar ik snap als dat misschien niet lukt of nog te vroeg is!

Succes!

Toegevoegd na 41 seconden:
Misschien eerst even bellen, dan kunnen ze je vast al helpen en informatie geven:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord Skyline, dikke plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus, hier kun je direct stappen mee zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Enige juiste antwoord
Omstandigheden.
Puber/adolescentenruzie: excuses aanbieden, beterschap beloven en het niet meer doen.

Is er meer aan de hand, dan zoek je een crisisdienst op.
Kan van de ggz als je omstandigheden daarmee te maken hebben.
Verslavingszorg als dat de omstandigheden zijn.
Leger des Heils in andere gevallen.

Is dat er niet, ga dan naar een grotere stad in de buurt.

Je kan ook rete-dronken worden zodat je een nacht in de cel moet.

Buiten slapen doen ook mensen in vervelende omstandigheden omdat ze dan niks hoeven. In verslavingsklinieken zie je in de zomermaanden leegstroom.

Hoe maak je nu gebruik van internet? Mobieltje? Verkopen en een hotel in en aka de wiedeweerga je zelfzorg op orde maken. Neem een baantje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of gewoon doen alsof je rete-dronken bent ;)
Hey, wat erg voor je zeg! Je kunt ook naar maatschappelijk werk gaan. Steunpunt AC emmeloord kan je misschien ook helpen, de link die ik hier onder zet gaat daar over. of als je het wilt begeleid wonen (maar dat is hoogst waarschijnlijk niet snel regergeld): Beschermend En Begeleid Wonen EmmeloordSociaal En Maatschappelijk Werk Emmeloord
Ysselmeerln 212, 8304 GN Emmeloord
Tel: (0527) 610338

Ga je toevallig naar school? Dan kun je een leraar vragen je te helpen, zij hebben wel ervaring met dit soort dingen. Heb je werk? uitkering? zorg?
Heel veel sterkte!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan zijn dat geen van de genoemde instanties je kan helpen, maar ze weten dan in ieder geval wel een instantie die je wel kan helpen.
Sterkte! prive mag altijd;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Stichting MEE zou je misschien ook kunnen helpen.. en waar je vannacht kunt slapen... het slaaphuis zoals eerder genoemd door iemand anders, of (als je toch een beetje geld hebt) een low budget hotel.