visite, nodig je jezelf uit of laat je je uitnodigen?

Als je als vriend/familie van mij langs wil komen? gezellig bel eventjes, hoor je of het uitkomt.

Van sommige mensen krijg ik te horen dat ik ze nooit uitnodig. Echter als ik deze mensen uitnodig krijg ik altijd te horen dat ze geen tijd hadden voor boodschappen/wassen doen etc. omdat ik ze heb uitgenodigd.

kortom ik voel me bezwaart als ik deze mensen uitnodig.

hoe gaan jullie hier mee om?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Probeer eens met uitnodigen een langere tijd van te voren te plannen. Want als je op maandag belt of ze 's avonds komen, hebben ze die avond al volgepland. Maar als je op maandag belt of ze op donderdag komen, heb je meer kans dat ze kunnen.
Als dat ook een paar keer niet lukt, kun je dat ook aangeven: ik heb je een paar keer uitgenodigd, maar het past elke keer niet in je agenda. Ik wil graag een keer wat met je ondernemen, maar dan moet jij maar zeggen wanneer. Ik hoor het wel van je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft mensen niet meteen voor een vaste datum uit te nodigen. Je kunt ook vragen: "Zullen we weer eens wat afspreken?", en dan prik je samen een datum.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie! Dan is het ook niet per definitie een uitnodiging bij jou thuis. 'zullen we weer eens afspreken?' 'bij jou of bij mij?' kan er dan makkelijk achteraan geplakt worden als ze hebben toegestemd. Misschien komt het eens net niet goed uit bij hun om bij jullie langs te komen en is het makkelijker als jullie bij hun langs gaan, of andersom.
Lijkt me dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun planning. Als je ze uitnodiging en je kiest samen een moment dan hadden ze andere dingen eerder moeten inplannen. Je kan overigens ook samen met vrienden boodschappen doen, of iets anders dan gedaan moest worden dat je toch al van plan was. Mensen meenemen naar IKEA, tuincetra of kledingzaken werkt altijd prima.

Je kan als het voornamelijk om gedeelde vriendinnen gaat de boel ook combineren om een dag te kiezen waar jullie om beurten bij een persoon langs komen voor "meidenavond". Leuke meidenfilm thee,wijn en wat versnaperingen. Bekend ritme maakt het in planbaar.