Ja wel het is een middel om eventueel pijn te verzachten... Soms denk je terug met weemoed. Maar dat mag ook .
De kunst is om per dag te leven ,dat is ook vooruit ,dat zien we morgen dan wel weer. En nu is NU.!!Goeie vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee dat kan net zo goed negatief zijn, vooruit denken is anticiperen, vooruit handelen is dat...

Dat maakt je wel heel onrustig hoor, en dat vind ik dan weer minder positief... Het kan ook komen door angst dat je vooruit gat denken, ook een tikje minder positief...

Maar grosso modo is het wel positief om vooruit te denken, bijvoorbeeld aan je pensioen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk antwoord +1
Ik denk dat het wel en niet goed is.

Het is vooral belangrijk dat je positieve gedachten in het NU plaatst. Stel je wil bedenken dat je later een mooi huis hebt, dan is het goed om je voor te stellen in je fantasie dus, dat je het al hebt!

Dit is de kracht van positief denken!

Wanneer je denkt;'Morgen stop ik met roken.'
Stel je dit uit tot morgen en morgen weer naar morgen.

Waarom zeg ik wel en niet, omdat wanneer je bv een schuld hebt en je bedenkt;'In april bén ik schuldvrij.' Ook al lijkt het er dan niet op, dan kan het heel goed zo zijn dat dit zo is, het hangt dus een beetje van de gedachte af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regeren is vooruitzien, luidt het spreekwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet altijd, soms moet je dingen zijn loop laten gaan. Btw leuk plaatje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga snel een andere nemen!
Dit brengt alleen maar verwarring;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kwebbel,Ik vind de tekst ook leuk die er bij staat:)
continu denken is sowieso niet positief, wat mijmeren heeft een mens nodig.
los daarvan is vooruitdenken vaak wel handig, dus positief.
het is fijn om voorbereid te zijn, en niet voor verrassingen te komen staan.
14 jaar geleden
Je kunt niet continu vooruitdenken. Dan kun je namelijk niet meer reageren op wat zich daadwerkelijk afspeelt. Je kunt bijvoorbeeld niet deelnemen aan het verkeer als je de hele tijd vooruit denkt.

Vooruitdenken is soms handig maar doe het niet teveel, maak je zeker geen zorgen over dingen die in het geheel nog niet vaststaan.

Vooruitdenken aan je vakantie (voorpret) is daarentegen weer slim, dat geeft namelijk positieve energie.

Dus als het positief oplevert is het wel slim anders vaak niet, dan trek je veel te veel negatieve gedachten en gevoelens naar je toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooruit deken is altijd positief, want dan weet je tenminste wat er allemaal in de toekomst jou zou wachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan positief maar ook negatief zijn.

Je kunt vooruit denken over de dingen die nog komen gaan; lijkt me positief en niet verkeerd. Dit kan continu aan de orde zijn en dan lijkt het mij nog steeds positief.

Je kunt ook vooruit denken over de dingen die wellicht nog komen gaan; lijkt me niet nodig omdat je je druk maakt over zaken die misschien nooit aan de orde komen; lijkt me negatief en zonde van je tijd.

Je kunt ook vooruit denken voordat iemand anders er aan denkt; kan zowel positief als negatief overkomen. Stel jij denkt eraan dat iemand jarig is en hierdoor vergeten vrienden die verjaardag ook niet. Is dus positief.
Stel jij denkt eraan dat iemand ergens een afspraak heeft en jij wijst die persoon daarop en hierdoor voelt die persoon zich door jou op de vingers getikt. Is dus negatief.

Het kan dus negatief als positief uitvallen. Het ligt er dus maar aan in welk opzicht je continu vooruit denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval ernstig vermoeiend.