In 2011 staat IJsland op nummer 1 in de Global Peace Index!

Toegevoegd na 56 minuten:
Volgens de VN zijn er in 2008 zowel in Monaco als in IJsland 0 moorden per 100.000 inwoners geweest.
Terugkijkend naar vorige jaren geldt dat ook voor Malta en Liechtenstein.
bamibal
12 jaar geleden
Luxemburg is het minst moorddadige land van Eruopa:

Europa scoort goed met enkele negatieve uitschieters waaronder België (2,1), het VK (2,6) en Portugal (2,15). Het veiligste Europees land na Luxemburg is Denemarken (0,53). Ook onze buurlanden Frankrijk (1,6), Duitsland (0,88) en Nederland (0,98) zijn minder moorddadig dan het onze. Het wereldgemiddelde bedraagt 9.61 moorden per 100.000 mensen, waarbij een moord wordt omschreven als een dood die op een onwettelijke manier is veroorzaakt door een andere persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed om je heen kijken dan maar;-)
bamibal
12 jaar geleden
Vreemd, als ik in dat artikel doorklik naar de bron van de cijfers, dan staat er 1,46 per 100.000 bij Luxemburg, en 0,0 per 100.000 bij IJsland.