Mijn vader wilt niks voor vaderdag, omdat hij denkt dat hij het niet goed doet. Ik wio hem juist wel heel erg graag wat geven. Wat te doen?

Door constante ruzies met mijn zus heeft mijn vader het gevoel dat hij het niet goed doet als vader en hij te kort schiet. Mijn zus verwijt hem dat hij niet luisterd als ze iets verteld en dat hij alleen maar negatief commentaar geeft. Maar dat is helemaal niet zo, maar mijn (puber)zus zegt het wel steeds. Ik vind dat altijd heel erg vervelend als ze dat zegt, want ik kan heel erg goed met mijn vader opschieten en hou zielsveel van hem. Nou is het binnenkort dus Vaderdag, maar mijn vader geeft aan dat hij dus niks wilt. Ik vind dat heel erg, en wil hem dolgraag iets geven, maar ik weet niet of dat dan wel zo'n goed idee is....?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Iedereen is onzeker over zichzelf. Vaders zijn daar geen uitzondering op. En wanneer dat door de mensen waar hij van houdt, zoals je zus, nog eens bevestigd wordt dan kan hij ook echt gaan geloven dat hij 'mislukt' is als vader.

Het enige wat daar tegen te doen is aan je vader vertellen dat hij wél een geweldige vader is en ook waarom je dat vindt. Een kadootje zal dus zeker welkom zijn, ondanks dat hij hardop wellicht het tegendeel beweert.

Een hoe persoonlijker het kadootje hoe beter. Laat zien dat hij echt wat voor je betekend door er tijd en moeite voor te doen zodat dat kado speciaal voor hem is.
Als je creatief bent kun je een gedicht maken, of een beeldje of zoek eens een mooie foto op. En lijst deze mooi in.

Ik je verhaal geef je aan dat vooral de relatie tussen je zus en je vader momenteel niet lekker loopt. Bedenk daarom vooral dat dat nooit de reden mag zijn dat jij zelf ook een verstoorde relatie zou moeten hebben.
Jij bent een eigen individu en je hebt zelf een relatie met je vader. Je zus zal haar eigen relatie met je vader op moeten bouwen. Hun verstoorde relatie hoeft geen reden te zijn dat jij geen kado zou mogen geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
In die laatste zin: "hoeft geen reden" moet zijn "mag geen reden".
Maar dat had je vast al door ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Natuurlijk is het wel een goed idee om hem iets te geven en zeg er dan ook maar bij, dat hij het cadeautje verdient omdat hij zo'n goede vader is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop een klein kado-tje iets wat hij graag gebruikt of lust
maak er een kort gedicht bij waarin je aangeeft dat je hem (zeer) waardeert , met een klein ontbijtje , ik denk dat je door dit gebaar bij je vader in een goed blaadje komt te staan , dat hij dat zegt dat hij niets wil is alleen om jullie te laten weten dat je je beter moet gedragen , ik weet zeker dat hij van je houd en je uitdaagt ,door te zeggen ik wil niets hebben . verwen die man hij waardeert het echt , en ik kan het weten ik heb ook 1 dochter en zij was ook ooit puber, maar nu de liefste meid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is juist wel een goed idee van je,gewoon iets leuk kopen waar hij wat aan heeft of zo'n vader tegeltje waarin een leuke/gevoelige tekst op staat die je bij Marskramer/Blokker kunt kopen.
En als deze winkels het niet meer hebben,kun je natuurlijk iets anders kopen met een vaderdag gedicht erbij.

Succes verzekerd!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja,pubers kunnen echt strontvervelend en onuitstaanbaar zijn,er komt een tijd dat jouw zus inziet dat je vader gelijk had en het beste met jullie voor heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niets tegen pubers,ben het zelf ook geweest,maar volgens mijn moeder en ik waren er met mij nooit problemen op dat gebied. Zo heeft mijn ene kind wel gepuberd en de ander niet,het is gewoon per kind verschillend,maar ik kan me goed voorstellen dat je je kind soms achter het behang wilt plakken want er zijn nu eenmaal kinderen bij die het bloed onder je nagels halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit klopt Krol,ook de kleintjes kunnen vreselijk zijn.
Laat hem je vraag aan ons lezen. Die heb je mooi omschreven. En daar staat precies in hoe jij je tegenover hem voelt. Lijkt mij mooi cadeau. Chocola doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bingo! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
h.e.t. antwoord : + !
het is een wereld-idee !
sommige ouders worden wel eens gek van puberende kinderen en reageren daardoor steeds negatiever...
doe wat je van plan was : geef je vader een cadeau voor vaderdag waaruit blijkt hoe zeer je hem waardeert en van hem houdt!
het hoeft niet moeilijk te zijn, als hij bijvoorbeeld heel erg van aardbeiden houdt, kun je een aardbeidentaart/slof voor hem kopen. ook een tijdschrift over bijvoorbeeld het EK/voetbal is een leuk idee, kijk maar het is niet heel erg belangrijk, het gaat om het idee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaderdag is een typisch commercieel iets. Net zoals valentijnsdag. Het hele jaar heeft iemand een k*t relatie en op valentines krijgt ze een bos bloemen. Nietszeggend commercieel dus. Als je je vader echt dat speciale gevoel wil geven ga dan iets leuks doen met hem de dag VOOR vaderdag. En praat met hem. Laat zien dat je een maatje bent en dat hij het niet gemakkelijk heeft met puberende kinderen. Je kunt uiteraard iets geven op vaderdag. Of erna... Maar geef hem het gevoel dat hij speciaal is en niet alleen zn cadeautje krijgt omdat het die dag vaderdag is. Dat is mijn advies. Succes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon doen, mensen hebben geen inspraak in of ze kadootjes krijgen, degene die het geeft, die bepaalt of iemand iets krijgt. Jij wil iets geven, en that's it.

De meeste vaders zijn het blijst met een leuk gebaar in plaats van een duur kado: maak eens een hele lekkere maaltijd voor hem, of was zijn auto, of ga iets leuks doen samen met hem. Jaag jezelf niet te erg op kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geef je vader een handgeschreven brief met daarin je gevoelens jegens hem en dat je hem als vader waardeert. geef de brief persoonlijk aan hem. zeg hem ook waarom je het heb opgeschreven zodat hij over en over lezen kan en bewaren. voor altijd.
11 jaar geleden
Het is dan juist goed om hem een cadeau te geven en dan vertel je erbij dat hij het juist wel goed doet, het zal leuker zijn als jij en je zus allebei een cadeau geven. Je kan hem ook vertellen dat ze ( je zus ) een puber is en zich daarom zo gedraagt en jullie kunnen het ook rustig uitpraten en zeggen hoe jullie het dan gaan aanpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vader zal echt niet boos zijn als je hem iets geeft, maar juist blij, in zijn hart weet hij dat jullie een hele fijne band hebben dat is voor jou vader al een vaderdag cadeautje..
Maak samen van iedere dag een vaderdag, want gezien de sfeer met je zus, betekend dat meer voor hem, dan alleen a.s zondag..