Er zijn overal huizen te koop en te huur. Maar als je nergens ingeschreven staat maak je op huurhuizen weinig kans en op koopwoningen als minderjarige ook niet. Of je moet zoveel inkomen hebben dat je een hypotheek kunt betalen , of zoveel geld datje meteen kunt kopen. Dus wat overblijft is zoeken naar een kamer.
Misschien is antikraak ook iets, maar dan weet je nooit hoelang je kunt blijven, het is wel goedkoper
11 jaar geleden
Wat is je reden dat je op jezelf wilt? Want aangezien je als minderjarige je nog niet in mag laten schrijven bij een woning bouw vereneging. Zijn er wel andere mogelijkheden. Ga eens met je ouders hier over in gesprek. Als de redenen zijn dat jij het misschien niet meer trekt om thuis te wonen?? Misschien kun je op kamers.. Op je ouders kosten. Als ze daar geld voor hebben. Of misschien begeleid kamer wonen?

Toegevoegd na 9 uur:
wat ook nog een optie is, je aanmelden bij jeugdzorg. En met deze in gesprek gaan hier over. Zei bieden ook een mogelijkheid aan jongeren als het echt niet meer zou gaan thuis. Dan word je huur door jeugdzorg betaald. En als je geen verdere inkomsten hebt. Krijg je ook bootschappengeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een noodgeval betreft kun je proberen om via je sociale dienst een uit huis plaatsing te krijgen. Niet ideaal, maar toch.
Met de stilliggende activiteiten in de bouw is anti-kraak misschien toch mogelijk voor langere periodes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raadpleeg eens www.carex.nl . Deze organisatie houdt zich bezig met tijdelijke huisvesting in panden die een andere bestemming (gaan) hebben maar tijdelijk leeg staan. Een soort legaal kraken dus. Als die andere bestemming er is, moeten je het pand verlaten. Dit is veel goedkoper dan gewoon huren. Ik weet niet, of ze in het hele land zitten.