Als je niet mag autorijden als je gedronken hebt, waarom hebben bars en cafe's dan parkeerplaatsen?

je gaat meestal naar de bar of cafe om wat te drinken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nounou....je kan koffie drinken limonade, sappen. Je kan er wat eten. Een cafe is niet alleen voor mensen die alcohol drinken.
Ben je wel ouder dan 18 jaar? Dat is de toegestane leeftijd hier. ;)
Amadea
11 jaar geleden
Nee hoor, hier moet je minimaal zestien jaar oud voor zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil tussen een bar en een cafe?
Amadea
11 jaar geleden
Een café is in eerste instantie een gelegenheid voor een kop koffie (zoals de naam al zegt). Naar een bar ga je meestal voor de uitgebreide keuze aan alcoholische drankjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bar schenkt ook koffie.

Antwoorden (8)

dat komt omdat bars toch publiek willen trekken. Ook is het zo dat je een maximum promillage van 0.05% mag hebben als ervaren bestuurder, dit komt ongeveer overeen met 2 biertjes. Hier mag men dus wel wat voor drinken.
Ook bestaat de BOB, dit is iemand uit de vriendengroep die geen alcohol drinkt, en zijn vrienden met de auto weer mee terugneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat niet iedereen in een bar alcohol drinkt en ook niet iedereen die met de auto komt perse achter het stuur zit. De meeste auto's hebben nog 3-5 zitplaatsen
11 jaar geleden
Omdat er ook mensen zijn die geen alcohol drinken of dat met grote mate doen.
11 jaar geleden
Omdat je ook keuze hebt uit drinken waar geen alcohol in zit. Ook dan is het gezellig om met vrienden in een café te zitten kletsen!
Amadea
11 jaar geleden
Ten eerste;je hóeft je niet te drinken, je kan ook een leuke avond hebben met een glas cola.
Ten tweede; die parkeerplaatsen zijn voor BOB (bewust onbeschonken bestuurder) die moet zijn auto ook ergens kwijt kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Horeca etablissementen kunnen beschikken over een eigen terrein annex parkeerplaats, of grenzend aan de openbare weg mogelijkheden tot parkeren.

Beheerders van zo,n bedrijfspand kunnen daar ook een dienstwoning hebben, of er zijn ook meerdere woningen boven of naast zo,n horeca gelegenheid.

Ergo, de aanwezige openbare parkeerplaatsen kunnen ook benut worden door leveranciers, vertegenwoordigers, hulpdiensten taxi,s bewoners.(of vergunninghouders)

Het nuttigen van alcoholische versnaperingen en toch deelnemen aan het verkeer, blijft de verantwoording van
de bestuurder.
De parkeerplaatsen moet u niet linken aan alcoholgebruik.
Men parkeert omdat daar toevallig ruimte is en dat het al dan niet tegen een vergoeding mag.
En de gebruikers van de openbare parkeerplaats hoeven geen horeca bezoekers te zijn op dat moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je wel mag parkeren voordat je gaat drinken, en er zijn ook nog mensen die niet drinken en dus wel mogen rijden. Ook bestaat er een BOB, als je met je vrienden gaat drinken, laat je de BOB dat niet doen en hij mag je dan naar huis rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat we niet goed wijs zijn. Het is inderdaad een rare combinatie, maar alcohol heeft nog steeds de status ongevaarlijk en gezellig te zijn: geen uitgaansleven, geen schoolfeest, zonder alcohol.